מתוך האתר של האקדמיה ללשון עברית, נבחרו מספר מילים אשר ישמשו לבניית פעילות שמטרתן עיסוק באוצר מילים.
פעילות 1- המילים: עולה, דריסה, פשיטה
המילים שבאתר מופיעות כאשר יש ביניהן קשר של מילה משותפת אשר יוצרת עמן מטבעות לשון. על כן, באמצעות תרגיל זה ניתן ללמד את משמעותן של מטבעות לשון.
הנחיות לפעילות:
לאחר מתן הסבר אודות מטבעות הלשון, תינתן הוראה לתלמידים לאתר את המילה החסרה ליצירה של משמעות עם כל אחת משלוש המילים האחרות. באם התלמידים ניחשו נכונה, יעברו לשלב ב' של המשימה. אם לא הצליחו לנחש את המילה החסרה, תינתן הכוונה או רמז על ידי המורה.
על התלמידים להתאים בין צמדי המילים שנוצרו בחלקה הראשון של המשימה (עמודה א') לבין ההגדרות או המשמעות של צמדי מילים אלה (עמודה ב').
בשלב האחרון ולאחר שהתנסו בהבנה של צמדי מילים ומשמעותם, על התלמידים לאתר בכוחות עצמם ביטויים או צמדי מילים אשר המילה "רגל" נמצאת בהם. למשל: הולך רגל, שם רגל, ברגל ימין וכו'.
פעילות 2- המילים: פרי, כלים, עוון
הנחיות לפעילות:
התלמידים יתבקשו לזהות את המילה החסרה אשר משלימה כל אחת מהמילים לכדי ביטוי.
משמעותם של הצמדים שנוצרו תוסבר בכיתה.
נושא פרי- השיג את מטרותיו.
נושא עוון- סולח.
נושא כלים- עוזר או משרת של אדם חשוב.