העבודה הינה פרק המבוא בלבד
מחויבות ארגונית היא אותו כוח הקושר עובד למקום עבודתו וגורם לו לחוש מחויב כלפי הארגון, לרצות בטובתו ולסייע להצלחתו. למחויבותו הארגונית של עובד יש חשיבות עבור הארגון, שכן עובד מחויב מפגין מכלול של התנהגויות התורמות לפעילות הארגון ומקדמות את הצלחתו: הוא מוכן להתאמץ עבור הארגון ומפגין נאמנות כלפיו (Meyer & Hrscovitch, 2001), תורם תרומה משמעותית באמצעות עבודתו ומבצע את עבודתו באופן מוצלח יותר בהשוואה לעובד המחויב פחות למקום העבודה (Meyer & Allen, 1997 in Maharaji & Schlechter, 2007). בנוסף, לתחושת המחויבות השפעה חיובית גם על העובד עצמו, שכן פירושה שהעובד חש סיפוק בעבודתו (Salehi & Gholtash,) 2011), והדבר משפיע לטובה הן על בריאותו הנפשית והן על בריאותו הפיזית (Faragher, Cass & Cooper, 2005), כך שהעובד ממעט להיעדר ממקום העבודה ((Maharaji & Schlechter, 2007.
לחקר תחושת המחויבות הארגונית בקרב מורים יש חשיבות גדולה, שכן היא מהווה גורם מנבא חזק לתפקודו וליעילותו של המורה (Dee et al., 2006 in Hulpia & Devos, 2010): מורה מחויב מפגין מעורבות ומאמץ גדולים יותר בעבודתו, הוא נוטה להיעדר פחות מבית הספר וישנה סבירות נמוכה יותר שהוא יעזוב את מקום העבודה ((Hulpia & Devos, 2010, כתוצאה מכך, תלמידיו של מורה המפגין מחויבות לבית הספר וכן בית הספר עצמו יוצאים נכך נשכרים (Johnson, 1990 בתוך רובין, 2011(. אחד המשתנים המרכזיים משפיעים על תחושת המחויבות של מורים הוא התנהגותם האזרחית ארגונית (Organizational citizenship behavior–OCB) של המנהלים בבית הספר (Spreitzer, 1995 בתוך צמח, 2012).