בעבודה זו נתמקד במושג "גבולות של פונקציה", אשר נלמד במקצוע המתמטיקה. בישראל, נושא הגבולות נלמד במהלך התיכון (בדרך כלל, מכיתה י"א) ובעיקר ב-4 עד 5 יח"ל. הכוונה של תכנית הלימודים היא לכונן הבנה מושגית לנושא במהלך כיתה י', כשנלמדים המושג משיק ונגזרת, ובכיתה י"א מתבססים על כך בעת לימודי הגבולות של הפונקציות. עם הזמן, נחשפים הילדים ליותר סוגי פוקנציות, אשר עליהם לחקור את גבולותיהן בין היתר. יש הסכמה על כך מושג הגבול פעמים רבות קשות עבור הילדים להבנה, גם ברמות המתקדמות של 5 יח"ל, ולכן נלמד בצורה מאד הדרגתית (משרד החינוך, 2022).
אך עם זאת, ראוי להתייחס גם לפן נוסף בלמידת הגבול – הפן התרבותי שעלול לתרום לאותו חוסר ההבנה המושגי, ובמילים אחרות, לתפיסה מוטעית של מושג הגבול. תפיסות מוטעות מוגדרות כתפיסות או תפיסות העומדות בסתירה לאלה המקובלות בדרך כלל על ידי הלומדים. מורים, לצורך הוראתם, צריכים להכיר את התפיסות השגויות הנפוצות שתלמידים מחזיקים או יכולים להחזיק בנושא מסוים מלבד הידע בנושא (Kula & Güzel, 2014; Winarso, 2017). אחד החסמים להבנת הגבול הוא כאמור הפן התרבותי. בחברה המערבית (לרבות בישראל), ישנה הגדרה ברורה מאד למושג הגבול. הגבול הוא קו, פיזי או מופשט, המבדיל בין מקום אחד למקום אחר. זאת בעוד שחברות אחרות, כמו התרבות המזרח אסיאתית, רואות בגבול משהו יותר ערטילאי, משלים ומופשט, ולכן קל להן יותר לתפוס את משמעות הגבול המתמטי.
1. מבוא
1.1 הסבר קצר על נושא העבודה
1.2 המודלים/תיאוריות/ מושגים לפיהם ננתח את המושג /הנושא
2. גוף העבודה
2.1 מטה קוגניציה
2.1.1 הסבר על המושג
2.1.2 הצעה לדרכי הוראה
2.2 פתרון בעיות וקבלת החלטות
2.1.1 הסבר על המושג
2.2.2 הצעה לדרכי הוראה
סיכום
ביבליוגרפיה