תכנית הלימודים של בית הספר היסודי (א'- ו') מתבצעת לאורך רצף של פעילויות הכוללת נושאים ומושגים מתמטיים. נושא המשולשים נקבע כמרכז ההוראה, שכן הוא היסוד עבור ההבנה של ידע התוכן הבאים בגיאומטריה אוקלידית. בבית הספר היסודי התלמידים עוסקים במיון משולשים באופנים שונים וגם נמצאים קטעים מיוחדים במשולש. אחד הקטעים שנתייחס אליו במחקר זה הוא גובה במשולש בפרט משולש קהה זווית. גובה במשולש, הוא קטע שקצהו האחד בקודקוד, קצהו האחר על הצלע שמולו או על המשכה והוא מאונך לצלע זאת. נמצא שלתלמידים רבים יש קושי בניית גובה במשולש,למשל במחקרם של Vinner and Hershkowitz (1983 ) בקשו 189 תלמידים בגילאים ו- ח לענות על שאלון בנושא הגובה ורק 30 אחוז הצליחו לענות על השאלון.
מסקירת הספרות אפשר לזהות טעויות וקשיים בלמידת מושגים גיאומטריים במיוחד מושג "גובה במשולש". קושי הוא משהו המעכב את התלמיד להבין במהירות פריט נתון, והוא עשוי להיגרם מכמה סיבות קשורות למושג הנלמד, שיטת ההוראה בה משתמש המורה, ידע הקודם של התלמיד או ליכולתו. מחקרים שונים מצביעים על יחס חסר של ספרי הלימוד למושגים מתמטיים (Hershkowitz, 1987; Kajander & Lovric, 2009). למשל, חלקם מציגים הגדרה לא מספקת של גובה על ידי אי הכללת הצורך האפשרי להאריך את הצלע המקביל במשולש קהה זווית. ספרי לימוד אחרים אינם כוללים דוגמאות המציגות "מקרים מגוונים", על ידי הדגמה לקוראים רק דוגמאות טיפוסיות שעשויות להפריע להבנה מושגית.
1. מבוא
1.1. סקירת ספרות
1.2. רציונל המחקר
1.3. שאלות המחקר
2. מתודולוגיה
2.1. אוכלוסיית המחקר
2.2. כלי המחקר
שאלון מקדים:
פעילות למידה באמצעות טעויות
2.3. מהלך המחקר
3. ממצאים
3.1. מבוא
3.2. קטגוריות
3.3. סיכום
4. דיון ומסקנות
4.1. דיון
4.2. השלכות להוראה
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח 1 – שאלון מקדים
נספח 2 – שאלון מסכם.. שגיאה! הסימניה אינה מוגדרת.