עבודה זו סוקרת את דרכי ההתמודדות של גננות עם בעיות התנהגות והתנגדות בגן. עבודה זו תעמוד הן על התמודדות דיפרנצאלית, פרטנית ונקודתית והן תעסוק גם בתמודדות מערכתית וכוללנית יותר. עבודה זו מעלה על נס את חשיבות תפקידה ומקומה של הגננת בחיי הילדים, שכן הם פוגשים אותה מדי יום, למשך מספר שעות לא מבוטל ולעיתים אף יותר משנה אחת. על מנת שהגננת תוכל לבצע את תפקידה בצורה מיטבית, יעילה ונכונה, חשוב לספק לה את הכלים להתמודד הן עם ההתנהלות השוטפת בגן והן עם בעיות התנהגות והתנגדות שילדים מפגינים. מנתוני שטח עולה, כי בכל גן יש לפחות ילד אחד המפגין בעיות התנהגות והוא פעמים רבות שואב מהגננת את מרבית האנרגיות. לפיכך, השטח מעלה את הצורך לספק לגננת ארגז כלים רחב אשר יסייע לה בתחושת המסוגלות בהתמודדות וכן, בזכותו היא תדע להתאים את ההוראה ואת אופן ההתמודדות שלה למתרחש בגן.
טיפול נכון בהתנגדות ילדים צריך לכלול הן עבודה פרטנית עם הילד והן הדרכה של דמויות המקיפות אותו בסביבתו, קרי צוותי ההוראה ודמויות במשפחה. כאשר ניגשים ובוחנים את התנהגותו המתנגדת של הילד, חשוב לנסות ולעמוד על הסיבה העומדת מאחוריה. ניתן להסתכל על התנהגותו המתנגדת של הילד כפעולה הדורשת שינוי במצב הקיים. התפקיד של המבוגר בהתמודדות עם ההתנגדות של הילד היא לדעת לזקק ולנסות לזהות את המחאה האמיתית של הילד, לראות מעבר לפעולה הנגלית לעין.