מתמטיקה בגן הילדים
Clements Ds H. (2001). Teaching Children Mathematics, Vol. 7, No. 5. pp. 270-27
הוראת ילדי גן במתמטיקה נכנסה לראשונה בשנת 2000 בארצות הברית. המטרה מאחורי הכנסת המתמטיקה נועדה לפתח בילדים קטנים יסודות אשר עליהם יוכלו לבנות את ההבנה המתמטית שלהם בעתיד הפדגוגי שלהם ובחיים בכלל.
לטענת כותב המחקר חשיבות לימוד והוראת ילדים מתמטיקה כבר בגיל הגן נובעת מארבעה טעמים שונים. ראשית, קיימים כבר היום תכניות אשר נועדו לשפר את ההישגים המתמטיים של הילדים בגיל הגן. למרות זאת מרבית התכנית הינם תכניות בעלות תוכן דל מידי. כך למעשה רק יש לשפר את הוראת המתמטיקה בגן ולא להמציא אותה בתור רעיון חדש. שנית, רבים מן הילדים אשר הינם ילדים להורים בעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך מתקשים בגיל מאוחר יותר בתרגילי מתמטיקה.
הוראת המספר בגיל הרך
Baroody A J. Benson A. (2001). Teaching Children Mathematics, Vol. 8. No. 3. pp. 154-158
מאמר זה עוסק בשאלת זמן התחלת למידת המתמטיקה. מתי צריך להתחיל את הוראת המתמטיקה ובאילו נושאים היא צריכה לעסוק בהם. כותב המאמר מציין כי הזמן שבו צריכה להתחיל הוראת המתמטיקה היא סוגייה שאין עליה דעה חד משמעית. הדעות נעות מדחיית הלימוד עד לגיל שבו הילדים כשירים לכך מבחינה אינטלקטואלית ובין התחלת הלימוד כבר מן השלב שבו הילדים שולטים במיומנות שלספירה או אמירת כמה מילים ברצף נכון.