השפעת הפיתוח מקצועי על פי הגישה הפסיכו-פדגוגית על תחושת המסוגלות העצמית של מורים

מזהה: 6388

הגישה הפסיכו-פדגוגית גורסת, כי משימת ההוראה מייצרת השפעה הדדית בעלת מאפיינים רגשיים ו-׳שקופים׳, בין המלמד לבין הלומד  (צימרמן, 2010). השפעות אלו, אשר בסיסן בתחושות ורגשות של המשתתפים בתהליך הלמידה, התלמידים והמורים כאחד, והקשר הרגשי הקיים בין כלל המשתתפים בחוויית הלמידה, קובעת במידה רבה, את איכות הלמידה, ומייצרת מעגל של השפעה מתמשכת. האפקט הרגשי על התהליך הפדגוגי, והתהליך הפדגוגי על התחושות של המשתתפים במהלך תהליך הלמידה  (Becker, Keller, Goetz, Frenzel & Taxer, 2015).

לאורך השנים האחרונות, מחקרים רבים בחנו ומצאו הוכחות לחשיבות הישירה של הגישה הפסיכו-פדגוגית על פוריות ויעילות תהליך ההוראה בכיתה. להיבטים אלו, ישנה השפעה כוללת על המציאות בבית הספר ובכיתה, הן בהקשר של חווית התלמיד והן בהקשר של חווית המורה. השפעה אחת כזו, מתייחסת לתחושת המסוגלות העצמית של המורים. המסוגלות העצמית, מבטאת את רמת הביטחון והאמון של המורה (או של כל בעל מקצוע או בעל משימה אחר) בעצמו. בעוד שהמסוגלות העצמית נחשבת לגורם בסיסי ומשמעותי בביצוע של כל משימה, הוא נחשב לרלוונטי במיוחד עבור המורה. זאת מכיוון,  שמקצוע ההוראה תמיד נחשב לאחד המקצועות הקשים, כמו גם החשובים בכל חברה.

כיום, תפיסה זו רלוונטית מתמיד, נוכח הלחצים והעומס הרב המוטל על המורה, אשר משתלב בתוך מעמד ציבורי רעוע. המורים סובלים מרמת שחיקה גבוהה הנובעת מהקשיים והעבודה היום יומית בכיתה ומול תלמידים, במיוחד בשנים הראשונות של קריירת ההוראה, המאופיינת בשיעורי נשירה גבוהים (ארן ו-זרצקי, 2017).

 

מבוא

1.     סקירת ספרות

1.1       פיתוח מקצועי בקרב מורים

1.1.1        גישות לפיתוח מקצועי בקרב מורים

1.2       הגישה הפסיכו-פדגוגית

1.2.1        מאפייני הגישה הפסיכו-פדגוגית

1.2.2        הגישה הפסיכו-פדגוגית לפיתוח מקצועי בקרב מורים

1.3       תחושת מסוגלות עצמית בקרב מורים

1.3.1        תחושת המסוגלות העצמית  בקרב מורים

1.3.2        תחושת מסוגלות עצמית בקרב מורים מתחילים וותיקים

1.3.3        השפעה של פיתוח מקצועי והגישה הפדגוגית על תחושת מסוגלות עצמית

1.4       סיכום ושאלת המחקר

2.     שיטות מחקר

2.1       השערות המחקר

2.2       אוכלוסיית המחקר

2.3       כלי המחקר

2.4       תכנית ההשתלמות והליך המחקר

2.5       אופן ניתוח הנתונים

3.     ממצאי המחקר

3.1       סטטיסטיקה תיאורית

3.2       בחינת השערות המחקר

3.3       בחינות השפעות דמוגרפיות

4.     דיון 

4.1       בין הקוגניטיבי לרגשי בגישה הפסיכו-פדגוגית

4.2       חזקות וחולשות בקרב מורים צעירים וותיקים

5.     סיכום

5.1       סיכום המחקר ותרומתו 

5.2       המלצות המחקר

6.     מקורות

נספחים

נספח א׳: שאלון המחקר

נספח ב׳: תדפיסי SPSS מרכזיים

555.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
8875
היקף עמודים:
33
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.