חשיבה חינוכית עכשווית - פדגוגיה ביקורתית

מזהה: 5119
מאמר חם

א.

הפדגוגיה הביקורתית עוסקת בשאלות של שיוון ואי שיווין בחינוך. פריירה, אבי הפדגוגיה הביקורתית, עסק בעיקר על הדיכוי שנעשה בצורות שונות בחינוך. הפדגוגיה שהוא יצר נקראת ביקורתית משום שהיא מבקשת לחנך את האדם באופן שיהפוך אותו לביקורתי באופן בסיסי. על המתחנך לפתח מודעות אשר מודעת למציאות החברתית, וליכולת של האדם במציאות זו. התורה מבקשת ליצור בתודעת האדם את התחושה כי הוא יכול לעצב את גורלו ועל גורל סביבתו ואין הוא רק חלק קטן במערכת הגדולה. החשיבה הביקורתית ביקשה להתמודד עם השיטה החינוכית של חינוך סביל ופסיבי, אותו הגדיר פריירה בתור חינוך ה"בנקאי". חינוך זה יוצר לדעתו תלמיד סביל וחסר אונים שלא מאמין ביכולת שלו לשנות את החברה בה הוא חי. ( לזרוביץ, 2001). 

הוא ראה את הביקורת שלו על מוסד החינוך בארצו כחלק מביקורת חברתית כלפי מבנה החברה והמעמדות שבו. הוא וממשיכי דרכו טענו כי ילדים מקרב מעמדות פחות חזקים בחברה סובלים מדיכוי של הממסד כלפיהם, רק משום מעמדם החברתי. ( לזרוביץ, 2001).   הפדגוגים הביקורתיים גורסים כי בית הספר משמרים מציאות חברתית קלוקלת באמצעות המבנה המוסדי של מערכת הלימודים, כדי לשרת אידאולוגית ליברליות שמשמרות בפועל את האי שיוון החברתי, זאת בדומה לפדגוגיות אחרות, כמו הפדגוגיה הפמיניסטית. ( אלפרט 2000).  כלומר הפדגוגיה מבקשת להתמודד עם הבעיות החברתיות הקיימות בחברה באמצעות הגברת המודעות של הפרטים בחברה למציאות החברתית. 

55.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
857
היקף עמודים:
3
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.