רקע
גן "רימון" במושב, מונה 25 ילדים בגילאי 4-6 ו- 5 נשות צוות: גננת, גננת מחליפה, סייעת, סייעת מחליפה, וסייעת מלווה לילד הסובל מאלרגיות רבות. השנה עמדה להגיע לסיומה, ומסיבת הסיום קרבה. מטרת האירוע הינה להיפרד מילדי הגן הבוגרים העולים לכיתה א' וסיכום השנה עבור כלל ילדי הגן. כלל ילדי הגן וגם הצוות נרגשים לקראת מסיבת הסיום, שבכל שנה מהווה נקודת שיא בתהליך החווים הילדים.
עיתוי הפעילות ומשתתפים
האירוע מתקיים שבועיים לפני תום השנה בתאריך שנמצא מתאים לכלל הצוות. הוא יארך כשעה ויכלול פתיחה ודברים על ידי הגננת, ריקודים ושירים עם הילדים, הצגה שתוצג על ידי הורי הוועד ולסיכום פרידה מן הילדים העולים לכיתה א'. באירוע ישתתפו כלל ילדי הגן, צוות הגן, ההורים ו-2 המפעילות השונות שהעבירו חוגים לילדים בשנה זו. ההורים התבקשו להגיע ללא אחים.
חלוקת האחריות
וועד הורי הגן, המונה 4 הורים משתי שכבות הגיל, התבקש על ידי הגננת לתכנן ולהוציא לפועל את מסיבת הסיום, לצד הצוות. חלוקת העובדה הייתה: הוועד אחראי על הצגה לילדים, חלוקת הכיבוד בין ההורים ופרסום המסיבה. הצוות אחראי על תכנון ריקודים ושירים עם הילדים, חלוקת שי לכל ילד והכנת חלות עם שמות הילדים העולים לכיתה א'.
על פי שופר - אנגלהרד, (2018), כשההורים וצוות הגן הינם שותפים לגידולו וחינוכו של הילד, ופועלים זה לצד זה באופן מתואם, הדבר תורם ביותר לתחושת הביטחון של הילד, ומסייע לו להתפתח קוגניטיבית, רגשית, חברתית וכדומה. במצבי לחוסר תאום או קונפליקט בין צוות הגן להורים, הדבר עלול לפגום בתחושת הביטחון והאמון של הילד בגן ולהוות פגיעה אף בהתפתחותו.