במערכת החינוך בישראל קיימים שני סוגי גנים- גנים פרטיים וגני עירייה. שני סוגי הגנים מפוקחים על ידי משרד החינוך אך ישנו שוני ביניהם בתחומים שונים, בין היתר אם זה בעלות הכספית השנתית לגן או אם זה בהתנהלות השוטפת. שני הבדלים בולטים הם למשל היחס המספרי בין גננות לילדים (בגנים הפרטיים היחס נמוך יותר) והעובדה שבגני עירייה לא מאפשרים (או לכל הפחות לא מעודדים) שנת צהריים של הילדים, בעוד בגנים הפרטיים זהו חלק מובנה מסדר היום של הילדים.
במהלך שנת הסטאז' עבדנו כגננות בגנים פרטיים ובגני עירייה. במהלך השנה נוצרה אצלנו תחושה חזקה על פיה קיימים הבדלים מהותיים בין שני סוגי הגנים מבחינת מעורבות ההורים והן מבחינת דרכי התקשורת עם הורי הילדים. תחושות ומחשבות אלו הובילו אותנו למחקר זה: עניין אותנו לבדוק האם השוני בקשר של ההורים עם הגננת (כפונקציה של מעורבות ההורים ודרכי התקשורת ביניהם לגננת) אכן משפיע על ההתנהלות השוטפת בגן ועל תפקודה של הגננת.
לצורך המחקר ערכנו ראיונות חצי מובנים פתוחים עם 20 הורים ועם 4 גננות על מנת לאסוף נתונים ומידע אודות תפיסת ההורים את הגננת, כיצד הקשר משפיע על איכות החיים בגן ועל ההתנהלות השוטפת בגן. אנו מניחות שבעזרת הנתונים ניתן יהיה לראות את ההבדלים בתפיסה ואת הקשר בין סוגי הגנים.
תוכן עניינים
תקציר
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה של המחקר
ממצאים
דיון מסכם
מקורות
נספחים