העבודה התמקדה בנושא הלמידה מרחוק (E-Learning) תוך השוואה לשיטת הלימוד המסורתי (לימוד והרצאות בכיתות) ובחינת היתרונות והחסרונות של שיטה זאת.
בחלקה הראשון של העבודה הוצגו הגדרות ורקע היסטורי להתפתחותה של שיטת הלימוד מרחוק, בארצות הברית בעיקר, החל מהמאה ה 18 בלימוד בהתכתבות דרך הדואר, דרך התפתחות הרדיו ככלי ללימוד מרחוק באמצעים קוליים ובהרצאות דרך רשתות שידור חינוכיות ועד להתפתחות האינטרנט והרשת הגלובאלית המאפשרים לימוד מרחוק במגוון של אפשרויות ומצבים. כמו כן הובאה סקירה קצרה של ההתפתחות של שיטת ומוסדות הלימוד מרחוק בבריטניה ארה"ב וישראל .הוצגו המאפיינים הראשוניים המבדילים בין הסוגים השונים של שיטת הלימוד מרחוק בשיטה הא-סינכרונית והסינכרונית ולמידה משולבת מול למידה מעורבת.
בחלקה השני של העבודה בוצע ניתוח מעמיק יותר של השיטה, הכולל את פירוט יתרונותיה וחסרונותיה של השיטה אל מול הלמידה המסורתית, פירוט תתי השיטות שהתפתחו בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט והתפתחות אפליקציות למידה כגון כיתות וירטואליות, קבוצות דיון וכדומה. (למידה מבוזרת, למידה פתוחה מרחוק, למידה ממוקדת) הוצגו מודלים מתקדמים שפותחו בשנים האחרונות לצורך הגדת הממדים השונים הקיימים כיום לשיטות הלימוד שצוינו.
בחלקה השלישי התמקדה העבודה בסקירת מספר מחקרים וניסויים אמפיריים וכמותיים שבוצעו בתחומים שונים ובמוסדות שונים להשוואה בין שתי שיטות הלימוד מבחינת מאיינים שונים וביניהם מידת ההשפעה של שונות תרבותית וגיאוגרפית על הצלחת שיטות הלימוד, ההשפעה על הרצון והמוטיבציה ללמוד בשיטות אלו דרך תפישת השיטה הן ע"י התלמידים המשתמשים והן על ידי הסגל האקדמי באוניברסיטאות. הסקירה כללה פירוט המאמרים והמחקרים שבוצעו, אוכלוסיות המחקר , הפרמטרים שנבדקו וההבדלים בין המחקרים השונים, כולל המסקנות אליהן הגיעו החוקרים.
תקציר
מבוא
כללי
התפתחות הלמידה מרחוק בארצות הברית
הוראה ולמידה מבוססות אינטרנט
יתרונות הלמידה מרחוק על פני למידה מסורתית
חסרונות הלמידה מרחוק
מודלים ומאפיינים ללמידה מרחוק
מודלים חדשניים ללמידה מרחוק
למידה ממוקדת לומד (Learner Centered)
למידה מבוזרת (Distributed Learning)
מסגרת למידה מבוססת אינטרנט (E-learning)
דיון
מתודולוגיה
מאפייני המחקרים
קשיים במחקרים השונים
הצעות להרחבת מחקרים ומחקרים עתידיים
סיכום
ביבליוגרפיה