רציונל
ליחסים הבין אישיים המתקיימים בתוך כלל הצוות החינוכי של בית הספר (בין המורים לעצמם ובין המורים למנהל) ישנה חשיבות משמעותית להצלחת קיומו של אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר כולו. טיב היחסים הללו הינו בעל השפעה משמעותית על מיטביות האקלים החינוכי עבור כלל באי בית הספר: תלמידים, מורים, הורים ואנשי רשות החינוך המקומית. יחסים קולגיאליים טובים, כאלו המקדמים שיתופי פעולה בין המורים, תורמים לא רק לאקלים החינוכי בבית הספר, אלא גם לאיכות הפדגוגיה, הרווחה הנפשית והמוטיבציה של הצוות כולו ((Ning, Lee & Lee, 2015. יתר על כן, יחסים קולגיאליים הינם בעלי השפעה על היחסים הבין אישיים המתקיימים בין התלמידים ובין התלמידים למורים. כל זאת נמצא תחת אחריותו של מנהל בית הספר, שביכולתו להתוות את הדרך הנכונה ולהוביל את הצוות החינוכי אל קיום יחסים בין אישיים טובים ובעלי משמעות, דבר שיוצק תוכן ומשמעות רבה לתפקידו. המחקר הנוכחי מתמקד בתקופת זמן מיוחדת, תקופת משבר הקורנה, במהלכה לכידות הצוות החינוכי הפכה להיות משמעותית אף יותר להמשך תפקודו המיטבי של בית הספר. בנוסף, למחקר הנוכחי תרומה חשובה לחוג לניהול מערכות חינוך שכן הוא מסייע להבנה טובה יותר של מערכת היחסים בין מנהל בית הספר למורים בבית, תוך התמקדות בעמדות ותפיסות המנהל. הראיונות שיתקיימו יעזרו להבנת הדרך בה מנהלים תורמים ליחסי עמיתים מיטביים, זאת מתוך ההבנה כי מתקיימים תהליכים מקבלים ומה שקורה בצוות המורים יבוא בסופו של דבר לידי ביטוי גם בקרב התלמידים.