אפשרות א': השוואה בין תפקידים
התפקיד הראשון אותו ארצה לבחון הינו רכז שכבה. רכז שכבה מנהיג את תלמידי השכבה ומוריהם (מחנכים ומקצועיים) ואף את הורי התלמידים. תפקידיו הם להיות שותף לגיבוש מדיניות ביה"ס ויישומה בשכבה בפרט ובבית הספר בכלל; להיות אחראי על כל תחומי הפעילות בשכבה; הפעלת המחנכים והיועצים בשכבה; ייצוג ביה"ס בפני השכבה (הורים, מורים ותלמידים); ייצוג המחנכים והתלמידים בפני ההנהלה; לטפל בתלמידים, ביועצים ובמורים של השכבה; להפיץ מידע בשכבה; לעקוב אחר החלטות שהתקבלו; לדאוג לפעילויות החברתיות של השכבה – לסייע בתכנונן, להיות בקשר עם המגבשים שלהן כגון עם רכז חינוך חברתי ורכז טיולים; להיות אחראי על הפעילות המשמעתית ועל נוכחות התלמידים הסדירה; אחראי על לוח מבחני השכבה שלו והקצאת תלמידים לקבוצות לימוד; אחראי על סדר וניקיון בשכבה. הוא בקשר עם רכז פדגוגי וכך שומר על הישגי הכיתות שתחת פיקוחו ואחראי על מילוי החלטות פדגוגיות וניהול ישיבות פדגוגיות בנוגע לשכבתו (משרד החינוך, 2014; שפירא, 2014).
התפקיד השני שארצה לבחון הינו רכז טיולים, שהינו בקשר עם רכז השכבה ושניהם משפיעים זה על החלטות זה. זהו אדם המוסמך באחד מהתחומים הבאים: מורה של"ח; גאוגרפיה/ מולדת, חברה ואזרחות; היסטוריה/לימודי א"י; גאולוגיה, בוטניקה, זואולוגיה של א"י; מקרא וארכיאולוגיה; לימודי הסביבה. וגם עליו לעבור השתלמות של 60 שעות להכשרת רכזי טיולים ולמידה מחוץ לבית הספר מטעם משרד החינוך או בעל תעודת הוראה בשל"ח.