השלב שבחרתי
מבין תריסר שלבי התפתחות המשחק על פי הסולם שפיתחו Belsky & Most (1981), אבקש להתמקד בשלב השניים עשר, הנקרא גם "שלב העמדת פנים ברצף כפול". בשלב זה הילד משתמש בהעמדת פנים על מנת להפוך במשחק אחד שני חפצים למשהו שהם לא במציאות. דוגמאות: להתייחס למקל כבובה ולכסותו בלבד ירוק במקום שמיכה ולהגיד לו "לילה טוב", לתת למקל לשתות מצדף כאילו היה אדם וכאילו הצדף כוס שתייה.
בנוסף, החוקרים Belsky & Most (1981) קיבצו את 12 השלבים ל-4 קבוצות התקדמות התפתחותית לפי רמות –
רמה חקרנית - מפגש עם חפצים חדשים וחקירתם.
רמה פונקציונלית - שימוש בחפצים לפי המוסכמות.
רמה סימבולית - העמדת פנים, שימוש בג'סטות סימבוליות על מנת לגלם חוויות ואירועים כלפי עצמם או כלפי זולתם. כלומר הילדים מבצעים פעולות שמוכרות להם אבל מחוץ לקונטקסט הסטנדרטי, או ללא החומרים הדרושים, כך שיש תוצאה שונה מהמקובל, שימוש שונה מהמקובל בחפצים ו/או שמיוחסות תכונות של אנשים לחפצים וכו'.
רמה סימבולית ברצפים – רצף של העמדות פנים כפי שתוארו בסעיף הקודם, כאשר הרצף מתקדם במורכבותו. בהתחלה, יש רצף ללא עלילה, לדוגמא: הילד משקה בובה בספל גדול ואז בספל קטן. אח"כ, יש רצף עם עלילה: הילד משכיב בובה לישון ומכסה אותה בשמיכה. הרצף גם הופך להיות עם תחליף בהמשך, למשל: הילד משכיב בובה לישון, ומכסה אותה ביריעת לבד במקום שמיכה או מאכיל עם מקל.