סיכום מאמרים: 3 מאמרים מתחום החינוך ובניית הזהות המקצועית של מורים

מזהה: 2211
מאמר חם

דו"ח קריאה - מאמר א'

פרטים מזהים: "'כוח וידע' בסיפורי חיים של מדריכות פדגוגיות" / נורית דביר. בתוך: דפים 50, כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך, תש"ע 2010, עמ' 137-159.
קיים תקציר המציג באופן תמציתי ומדויק את עיקר המאמר.
כותרות: תקציר; מבוא; כוח וידע המבנים את הסובייקט; כוח, ידע והכשרת מורים; כוח, ידע וסיפורי חיים; כוח, ידע, סיפורי חיים והכשרת מורים: לכודה ברשת - הפנמה של זהות הגמונית ושל ידע הנובע מהנרטיבים הגדולים; פריצת הרשת - דחייה והבניה מחדש של זהות ושל ידע אישי רפלקטיבי; טלטלה ברשת - בין מרכז לשוליים ובין ידע הגמוני לאלטרנטיבי; סיכום.
מטרות המחקר מוצגות בפרק המבוא ובפרק "כוח, ידע וסיפורי חיים", והן להאיר תפיסות של שימור ושינוי בקרב מדריכות פדגוגיות, כפי שהן מתבטאות בפרשנות שהן מעניקות לסיפור חייהן. אותן תפיסות נבחנות באמצעות המחשבה של פוקו על המושגים "כוח" ו"ידע", וכן באמצעות מחקר גנאלוגי של סיפורי החיים שלהן. כמו כן, ניתוח הסיפורים של מדריכות פדגוגיות מאפשר להבין איך מתפתחת ההכרה המקצועית שלהן, ואיך הן יוצרות את הקשר שבין תפיסת הידע לבין הזהות שלהן כמי שמכשירות מורות (עמ' 141).

 

מאמר ב'

פרטים מזהים: "להתבונן במראה: תהליך הבניית הזהות המקצועית של מורות מתחילות כפי שהוא משתקף בסיפוריהן" / נורית דביר ואורנה שץ-אופנהיימר. בתוך: להיות מורה - בנתיב הכניסה להוראה, מכון מופת, תשע"א 2011, עמ' 91-115.
קיים תקציר ברור המייצג נכון את עיקרי המאמר.
כותרות: תקציר; רקע תאורטי - קשייו של המורה המתחיל; זהות אישית, זהות מקצועית ודרכי הבנייתן; המחקר הנרטיבי ככלי המשקף ומבנה זהות; איסוף הסיפורים ודרכים לפרשנותם; ניתוח הסיפורים - "גלגל ענק"; "נסגר מחוסר ראיות"; "ממורה למורה"; סיכום.
מטרות המחקר הן להעשיר את הידע על המתרחש בעולמם המקצועי והאישי של מורים מתמחים, ולהוסיף נקודות מבט על ההיקלטות שלהם בתוך מערכת החינוך, מבחינת הקשר שלהם עם צוות המורים, והנורמות והערכים המקצועיים שהם מתעמתים עמם. באמצעות הסיפורים של מורים מתחילים ניתן להבין את התהליך שהם עוברים עם כניסתם להוראה, ואת דרכי הבניית הזהות המקצועית שלהם.

 

מאמר ג'

פרטים מזהים: "מסוגלות עצמית, תפיסת תרבות והעצמת נשים: משמעויות מגדריות וחברתיות אצל מורות ומורים בחינוך הערבי" / תמר שפירא, רחל הרץ-לזרוביץ, לימור שפר, עיונים במנהל ובארגון החינוך, כרך 32, תשע"ב 2011, עמ' 185-215.
קיים תקציר המציג באופן תמציתי ומדויק את עיקר המאמר.
כותרות: תקציר; מבוא; מעמד האישה בחברה ונשים בחינוך הערבי; החלוקה למרחב פרטי ולמרחב ציבורי וההסדרה המגדרית; תרבות ומערכות ערכים; קולקטיביזם / אינדיבידואליזם; ריחוק מסמכות וכוח או קרבה אליהם; גבריות או נשיות; מסוגלות עצמית של מורים ומורות; שיטת המחקר; אוכלוסיית המחקר; שאלון עמדות למורים; ממצאים - דפוסי הקשר בין ממדי המחקר; הבדלים בין קבוצות לפי מגדר; תחושת המסוגלות העצמית; פעילות ציבורית; תפיסת התרבות; עמדות כלפי מעמד האישה; עמדות כלפי העצמת נשים בחינוך; דיון - תחושות, התנהגויות ועמדות ומשמעותן; שבירת המחסום בין התחום הפרטי לתחום הציבורי.

185.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2929
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.