1. Navigating the First Year of College: Siblings, Parents, and First-Generation Students’ Experiences
תלמידים המגיעים מרקע סוציואקונומי חלש, פחות נחשפים להשכלה גבוהה. דבר העלול להקשות על הגשת מועמדות ו/או הצלחה בלימודים גבוהים. במחקר נבדק כיצד אחים אשר הגיעו ללמוד בקולג' יכולים להשפיע בתור מקור מידע ותמיכה לתלמידים המגישים מועמדות ללימודים. והתמודדות עם שנת לימודים ראשונה. התוצאות הראו שתלמידים, לעתים רחוקות מאד פונים לאחיהם, בשביל לקבל מידע או עצה כולל בזמנים של קושי. אמנם התברר שהרווח העקרי מכך שיש אחים בקולג' הוא מידת המעורבות והתמיכה שמקבל התלמיד מהוריו. הון תרבותי של השכלה אינו מתיחס לפרט בלבד, אלא גם למשפחה.
2. A Critical Cultural Wealth Model of First-Generation and Economically Marginalized College Students’ Academic and Career Development
המאמר מציע שיטה באמצעותה ניתן יהיה להמשיג נסיון ואתגרים העומדים בפני תלמידי דור ראשון להשכלה או נחלשים. הסתגלות אקדמית והתפתחות קריירה ניתנים להצגה כוללנית ואף כמותית, ולא כתלות בגורמי מוצא. הצגה זו תאפשר הגדרת קריטריונים ברורים לפיהם ניתן יהיה לאשר מלגות, לאוכלוסיות אלו.