עמדות מורים כלפי שימוש בתקשוב לצורכי הוראה ובין רמת תחושת המסוגלות העצמית בקרב מורים המלמדים בחינוך המיוחד לעומת מורים המלמדים בחינוך הרגיל

מזהה: 7410
מאמר חם

ההתפשטות של וירוס הקורונה ((Covid-19 ב-2019 דרשה שינויים בתחומים רבים: כלכלה, עסקים, תעשייה וחינוך. האתגר הגדול ביותר מבחינת מערכת החינוך הוא ההיערכות להוראה מקוונת; רוב המדינות הציעו אסטרטגיות ושיטות רבות ללמד באמצעות פלטפורמות מקוונות כמו Google Classroom, Google Meet, Skype, Zoom וכלים טכנולוגיים רבים אחרים כדי לעזור ללומדים להמשיך בלימודיהם (Ramadani & Xhaferi, 2020).

לאור שינוי מהותי זה מורים רבים מתמודדים עם אתגרים חדשים עד היום. לא כל המורים נוטים להסכים עם השינוי ויש ביניהם שמעדיפים ללמד על פי שיטות מסורתיות. לפיכך, ניתן לצפות כי הנושא עלול לפגוע בתחושת המסוגלות העצמית שלהם. אחד המשתנים החשובים בהקשר זה הוא תחושת מסוגלת העצמית של המורים. מחקרים מצאו כי מורים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה, פתוחים יותר לשיטות הוראה חדשות ומתמידים בהן כאשר הם מתמודדים עם אתגרים (Pressley & Ha, 2021). שינוי הדורש מעורבות של טכנולוגיה יכול להיות מאתגר במיוחד עבור מורים בחינוך מיוחד. למורים בחינוך המיוחד יש קשיים ביישום חומרי למידה שיתאימו ללקויות של תלמידים בצורת למידה זו (Young, 2008). מספר מחקרים הראו גם בעיות ביישום למידה מקוונת עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. תלמידים מראים חוסר נכונות להשלים עבודה מקוונת, בעיקר בשל מוטיבציה נמוכה ללמידה, בעיות הקשורות לטכנולוגיה, המרחק מהמורים והיעדר תמיכה הורית (de la Varre, Irvin, Jordan, Hannum, & Farmer, 2014).

 

תקציר 

פרק 1. מבוא וסקירת ספרות 

1.1. השפעת הטכנולוגיה על מורים והוראה

1.2. עמדות מורים כלפי שילוב טכנולוגיה בכיתה

1.3. מסוגלות עצמית בקרב מורים

1.4. תחושת מסוגלות עצמית של מורים ועמדות כלפי אינטגרציה של טכנולוגיה בכיתות

1.5. מאפיינים ייחודיים לחינוך המיוחד

1.6. אתגרים בהוראה מבוססת טכנולוגיה בחינוך מיוחד

1.7 מטרת המחקר ושאלות המחקר

פרק 2. שיטה  

2.1 משתתפי המחקר

2.2. משתנים וכלי המחקר

2.3 מהלך מחקר

2.4 אופן עיבוד הנתונים

2.5 אתיקה מחקרית

פרק 3. תוצאות  

3.1. הקשר בין מסוגלות עצמית של המורה ובין העמדות כלפי שילוב טכנולוגיה בהוראה

3.2. עמדות כלפי שילוב טכנולוגיה בהוראה בקרב מורים בחינוך המיוחד לעומת מורים בחינוך הרגיל  

3.3. הקשר בין מסוגלות עצמית של המורה ועמדות כלפי השימוש בטכנולוגיה לבין סוג החינוך - רגיל לעומת מיוחד  

3.4. מסוגלות עצמית, עמדות כלפי טכנולוגיה - הקשר למשתנים דמוגרפיים

פרק 4. דיון 

4.1. מסוגלות עצמית של המורה ועמדות כלפי טכנולוגיה בהוראה

4.2. מורים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד: מסוגלות עצמית ועמדות כלפי טכנולוגיה בהוראה

4.3. הקשר בין משתנים דמוגרפיים למסוגלות עצמית ועמדות כלפי שילוב טכנולוגיה בהוראה

4.4. מגבלות המחקר

4.5. המלצות לשדה המחקר

4.6. יישומים פדגוגיים: המלצות לשדה חינוך

ביבליוגרפיה 

נספחים 

נספח 1. פרטים אישיים

נספח 2. שאלון מסוגלות עצמית

נספח 3. שימוש בעזרים טכנולוגיים לצרכי הוראה

525.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
8442
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
40
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.