מדעי המחשב הינו תחום ידע מרכזי בעל השלכות רבות על תחומים אחרים. מדעי המחשב נתפס
כשפה המשמשת לתיאור והבנת מבני מידע וידע, קשרים ותהליכים. הבנה בתחום מדעי המחשב מקדמת יכולות לפתרון בעיות, ייצוג ידע ופורמליזציה של תהליכים ולכן תומכת בהבנת טכנולוגיה ובפיתוח מדעי טכנולוגי . למדעי המחשב יש קשרים עמוקים עם מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, על פי הגדרה אחת מדעי המחשב הינם "לימוד מחשבים ותהליכים אלגוריתמיים, כולל עקרונותיהם, תכנון החומרה והתוכנה שלהם, היישומים שלהם והשפעתם על החברה" (Tucker et al, 2006). חינוך איכותי במדעי המחשב מצייד את התלמידים ביכולת להשתמש באוריינטציה דיגיטלית וביצירתיות כדי להבין ולשנות את העולם. חינוך בתחום מדעי המחשב בבתי ספר כולל אוריינות דיגיטלית, שילוב טכנולוגיה בחינוך, אזרחות דיגיטלית, טכנולוגיות מידע ומדעי המחשב
נגדיר אוריינות דיגיטלית מתייחסת לתהליכי חשיבה הכרוכים בניסוח בעיות ופתרונות כצעדי מחשב וכאלגוריתמים שניתן לבצע על ידי מחשב- גורם המעבד מידע (Lee, 2016). אוריינות דיגיטלית דורשת הבנה של יכולות המחשב, ניסוח בעיות באופן שיתאים למימוש בעזרת מחשב ותכנון אלגוריתמים שהמחשב יכול לבצע. ההקשר והגישה היעילים ביותר לפיתוח אוריינות דיגיטלית הם לימודי מדעי המחשב;
נגדיר אזרחות דיגיטלית, . אמנם אין הגדרה אחת לאזרחות דיגיטלית, אך ישנה הסכמה סביב הרעיון שאזרחות דיגיטלית הינו מושג רוחבי הכרוך בערכים, מיומנויות, עמדות, ידע ויכולת ביקורתיות הדרושים לאזרחים בעידן הדיגיטלי.
מבוא
בחינת המטרות של התוכניות
מבנה תוכניות הלימוד במדעי המחשב- עקרונות
תכנים
היקף שעות
ידע קודם דרוש
מסלולים שונים אפשריים
אמצעי הוראה
דרישות השכלה מהמורים
סיכום
רשימת מקורות