תפיסתן של גננות את המשחק בגן הילדים ואת תרומתו להתפתחות

מזהה: 6862
מאמר חם

פעילות המשחק מלווה את האדם בכל גיל, מקום וחברה. המשחק שכיח במיוחד בתקופת הינקות והילדות. לאורך השנים התפתחה ההבנה כי למשחק ישנה השפעה חיובית ומשמעותית עבור הילד ודרכו מתפתחים הכישורים והמיומנויות הנדרשים להמשך חייו. לפיכך, חשיבות רבה נודעת למסגרת החינוכית בגן הילדים ולתפקידה של הגננת בפיתוח היכולות הללו.

הגן ניתפס כמסגרת מעצבת בחיי הילדים ובהכשרתם לעתיד. גן הילדים מעצם היותו שדה פעילות נרחב ליוזמות, למעשים ולרעיונות עבור הילדים, ניתפס כמסגרת המעניקה 'קורס מזורז' עבור הילדים לפני הגעתם לבית הספר. משחקים בגן הילדים הם חלק בלתי נפרד משגרת הפעילות היום יומית. הנחת היסוד בחינוך ובפרט בגיל הרך היא כי ילדים משחקים כדי ללמוד ולומדים תוך כדי משחק.

כגננת במערכת החינוך וכמנהלת גן, אני מתבוננת בילדים משחקים בסביבת הגן מרגע כניסתם אליו. סביבת הגן כוללת מרחבים שונים שבהם מתרחשות הפעילויות: שולחנות עבודה ויצירה, חצר הגן, פינת משק הבית, מרכז בנייה, ספרייה ועוד. ילדים אוהבים לשחק ובאמצעות המשחק לומדים על סביבתם. ילדים משחקים, יוצרים, מפתחים קשרים חברתיים מתנסים בפעילויות חקר המלוות בהנאה רבה. המשחק הינו בעל חשיבות רבה לכל תחומי התפתחותו של הילד: בתחום המוטורי, הרגשי והחברתי, השפתי והקוגניטיבי. ישנם משחקים חופשיים וישנם משחקים מובנים ואפילו מתווכים. לפיכך, לעיתים אני צופה  ולעיתים אני יוזמת משחק ומשתתפת בו ביחד עם קבוצת ילדים. 

 

מבוא

סקירת ספרות

סוגי המשחק בגיל הרך

תרומת המשחק להתפתחות הילד

ארגון ותכנון סביבת המשחק בגן הילדים כמעודדת למידה

המרחב הפיסי

חפצים ואביזרים

סדר יום

תפיסת הגננות לגבי מקומו של המשחק בגן הילדים

מטרת המחקר ושאלת המחקר

מתודולוגיה

סוג המחקר

כלי המחקר

שדה המחקר

משתתפי המחקר

הליך המחקר

ניתוח נתונים

אתיקה מחקרית

ממצאים

למידה ומשחק

   למידה מובנית מול למידה באמצעות משחק

   המשחק ככלי למידה של חשבון ואוריינות

   המשחק כמפתח כישורי חיים

מקומו של המשחק בגן ובמרחב הפיזי ובסדר היום

   מקומו של המשחק בסדר היום בגן

   ארגון הסביבה הפיזית ופינות המשחק

   צורך בגמישות והתאמה לצרכים ולרצונות של הילדים

תפיסת תפקידה של הגננת במשחק

   תיווך

   יצירת קשר אישי ומענה על צרכים

המשחק כמענה לצרכים אינדיבידואליים בתחומי ההתפתחות השונים

   המשחק כמענה לצרכים רגשיים

   המשחק כמענה לצרכים חברתיים

   המשחק כמענה לצרכים מוטוריים

דיון ומסקנות

מגבלות המחקר

מסקנות ותרומת המחקר

רפלקציה אישית

ביבליוגרפיה

נספחים

נספח 1: שאלות הריאיון

נספח 2: ריאיון עם

נספח 3: ריאיון עם

נספח 4: ריאיון עם

נספח 5: ריאיון עם

נספח 6: ריאיון עם

נספח 7: ריאיון עם

נספח 8:ריאיון עם

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | חינוך לגיל הרך
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
52838
היקף עמודים:
129
מספר מקורות:
50
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.