אסטרטגיות שיווקיות גנריות - ניתוח וכיצד האסטרטגיות הן משפיעות על היתרון התחרותי

מזהה: 1726
מאמר חם

אסטרטגיה הינה תכנית המתארת הקצאת משאבים ופעילויות לאורך זמן לצורך השגת יתרון תחרותי של הארגון בשוק בו הוא פועל.

אסטרטגיה גנרית הינה האסטרטגיה הבסיסית שעל פיה פועל הארגון וכל המחלקות והאגפים בארגון מתואמים לפעילות לפי האסטרטגיה שנקבעת.

קביעת האסטרטגיה מאפשרת לארגון לבנות תכנית עבודה מפורטת, להציב מטרות ויעדים בפני עובדיו ומנהליו , לקבוע מטרות שוק ורווח לארגון כולו ויעדי התייעלות וכדי לאפשר קביעת מדיניות אספקה, רכש חומרי גלם והתנהלות מול ספקים פנימיים ועוד.

קיימים שלושה סוגי אסטרטגיה בסיסית (גנרית)  שנקבעו ע"י פורטר והם מנהיגות בעלות (שליטה על השוק במחיר הנמוך ביותר), מיקוד (מוצר או שירות ייחודי על פני המתחרים), בידול (התמקדות בפלח שוק מסוים לפי העדפות או מאפייני הצרכנים).

קביעת האסטרטגיה הינה תהליך ארוך הכולל ביצוע ניתוח של מאפייני הארגון לפי מודל חמשת הכוחות של פורטר, ביצוע ניתוח מאפיינים חיצוניים וביצוע ניתוח סיכונים והזדמנויות לארגון. מניתוחים אלו יוכל הארגון לבחון את מיצובו בשוק ולהחליט על האסטרטגיה המתאימה לשיפור המיצוב או הזזתו או הבטחת מיצוב קיים בכדי להביא לתוצאות אופטימליות מצד החברה. ההחלטה יכולה להיות בשימוש באסטרטגיה גנרית אחת או שילוב בין שתי אסטרטגיות, תלוי במאפייני הארגון ובשוק שבו הוא נמצא. קיימות מחלוקות בין החוקרים באשר ליעילות השימוש באסטרטגיה אחת או שילוב בין שתי אסטרטגיות. אין לנושא פתרון ברור וממחקרים רבים שבוצעו בתחום נראה כי הדבר מותנה מאד באופי הארגון ובסביבה שבו הוא פועל.

מבוא

אסטרטגיות גנריות

אסטרטגיות חדשנות

ניתוח השוק לקביעת אסטרטגיה

המודל של פורטר

השימוש במידע מניתוח שוק לקביעת אסטרטגיה

אסטרטגיה "טהורה" או משולבת?

כיצד האסטרטגיות הגנריות משפיעות על היתרון התחרותי 

סיכום

ביבליוגרפיה

315.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי | ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
5016
היקף עמודים:
14
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.