הקשר בין תרבות ארגונית ליכולת ניהול ידע וביצועים - ניהול אסטרטגי ממ"ן 11

מזהה: 3838
מאמר חם

ניהול ידע, בעשורים האחרונים, הפך לאחד הסוגיות החשובות והמרכזיות עבור כל ארגון, גדול כקטן. ארגון צריך, גם נמצא, לדעת לאסוף את הידע שלו בצורה נכונה, ובמידה תואמת גם לדעת איך להשתמש בידע הזה כדי לייצר יתרון על פני המתחרים שלו. ניהול ידע אינו סוגיה פשוטה, ויש בנושא זה אין ספור מחקרים אשר מציעים אסטרטגיות שונות ומודלים שונים כדי להביא את היתרון הזה לכדי ביטוי (Mueller, 2014).

תרבות ארגונית אם זאת, היא מושג שגור וידוע אשר מבקש להציב את הארגון כקהילה קטנה, בעלת נורמות, ערכים, צורות התנהגות, צורות עבודה, ואף שפה משותפת אשר מבדילה אותם מארגונים אחרים. ארגונים בעלי סדר ארגוני יותר או פחות פורמלי, יאופיינו בארגון תרבותי שונה זה מזה. הדבר אף נכון כאשר מבקשים לבדוק את הנטייה של ארגונים לעסוק באופן ישיר בתחרותיות, או דווקא להתמקד בעבודת צוות, או דווקא באינדיבידואליות של העובדים, מתוך מטרה לתת להם חופש יצירתיות, כל אלו מבדילים בין תרבויות ארגוניות, אלה מאלה, ויוצרות עבור אותו ארגון בידול. אותו בידול ברמה של התרבות הארגונית מייצר אף הוא את הפוטנציאל ליצור יתרון תחרותי על פני ארגונים אחרים (Zheng, Yang & McLean, 2010).

במסגרת עבודת מחקר זה, אנסה ליצור קשר בדיוק בין שלושת המשתנים האלו. ניהול ידע, תרבות ארגונית, וביצועים (או אפקטיביות).

 

מבוא  

1.    תרבות ארגונית  

1.1  מאפיינים של תרבות ארגונית   

1.2  הקשר בין תרבות ארגונית והצלחתו של הארגון 

1.3  שינויים של תרבות ארגונית   

2.    ניהול ידע  

2.1  מאפיינים של ניהול ידע  

2.2  חשיבות הידע הארגוני להצלחת הארגון 

3.    הקשר בין תרבות ארגונית לניהול ידע – דיון 

4.    סיכום  

5.       מקורות   

320.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
5126
היקף עמודים:
16
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.