כיום, בעידן הגלובלי, אנו רואים שני תהליכים חשובים המתרחשים זה לצד זה. מצד אחד, התחזקות התרבות המקומית, כאשר האוכלוסייה המקומית מנסה לשמור ואף לחזק את המסורת והזהות התרבותית שלה וזאת לעומת תהליך התפשטות גלובלי של חברות בינלאומיות המבקשות להתרחב ולהחדיר לכמה שיותר מדינות תרבות מודרנית תלוית טכנולוגיה, המביאה להתנהגות תרבותית שהיא בעיקרה מערבית (Garai, 2015). לכל מדינה יש נורמות משלה, טאבו ודרך עממית. חברות חייבות להכיר במשמעויות של היבטים אלו, כאשר הן מעצבות אסטרטגיות חדירה גלובליות - כיצד התרבות משפיעה על הקנייה והתגובות של הצרכנים במדינות שונות של אותו מוצר אותו מבקשים להכניס למדינת היעד. למעשה, הם חייבים גם להבין כיצד אסטרטגיות אלו משפיעות על תרבויות מקומיות (Malhotra, Sivakumar & Zhu, 2011).
המונח חדירה לשוק מדבר על תכנית אסטרטגית המתמקדת בדרך ובאופן בהם מיזם או חברת סטארט אפ מספקת ערך לשוק אליו היא מכוונת להיכנס ולהשתלב בו ובכך להגיע לרווחיות ולהכנסות. תכנית חדירה לשוק מהווה את השכבה העליונה בהיבט האסטרטגיה השיווקית וזאת משום שהיא בעלת השפעה על כלל ההיבטים והפונקציות של המיזם וזאת במטרה להביא את החברה להצלחות בעזרת חדירה יעילה ונבונה לשוק (Brouthers, 2013). תכנית חדירה לשוק רלוונטית תמיד, אין מדובר בפעולה נקודתית בלבד, אלא מענה כולל לכל מחזור החיים של השירות או המוצר.
1. מבוא
2. התרחבות בינלאומית של חברות למדינות זרות
2.1 הסיבות המרכזיות להתרחבות בינלאומית
2.2 קשיים ואתגרים בהתרחבות בינלאומית של חברות
2.3 נקודות מפתח להצלחת חברות בינלאומיות
2.4 אופן מדידת הצלחת חברה בינלאומית
3. התרחבות חברות בינלאומיות למדינות זרות
3.1. מחסומי חדירה למדינות זרות
3.2. אסטרטגיית חדירה למדינות זרות
3.3. נקודות המפתח להצלחת החדירה למדינות זרות
4. תרבות לאומית במדינה הזרה
4.1. רקע - תרבות לאומית
4.2. אופן מדידת התרבות הלאומית
4.3. קשיים הנובעים מפער תרבותי לאומי
5. דיון בשאלת המחקר
6. סיכום, מסקנות והמלצות למנהלים
6.1. מסקנות עיקריות מהעבודה
6.2. המלצות למנהלים
6.3. מאמרי הליבה של העבודה
7. רשימת מקורות