עבודה זו עוסקת בשאלת ניהול ידע של ארגונים והאופן בו משפיעים תהליכי ניהול הידע על ביצועי החברות ועל תהליכי הצמיחה של חברות. הארגון הנבחר לעבודה הוא חברת חייאן שירותי רפואה דחופה.
מטרת העבודה הייתה לעמוד על המאפיינים שמובילים לתהליכי צמיחה של ארגוני בריאות, באמצעות חקר מקרה של חברת חייאן המספקת שירותי רפואה דחופה, שירותי נט"ן ואמבולנסים למגזר הערבי באזור הצפון. עבודה זו התחקתה אחר תהליכי ניהול הידע שהובילה חברת חייאן, במהלך שנות קיומה (כ-22 שנה), אשר השפיעו על ביצועי החברה ועל צמיחתה בשוק נותני שירותי רפואת חירום בישראל. פועל יוצא, נרצה להסיק מסקנות בנוגע להשפעת ניהול הידע על ביצועי החברה ועל תהליכי צמיחתה.
על פי דיווחי החברה (חייאן, אתר החברה), המוקד הרפואי חייאן מדורג במקום מתקדם במתן שירותי טיפול נמרץ בארץ, על אף שחסרים נתונים אובייקטיביים המעידים על דירוג החברה בתחום מתן השירות. ברשות החברה 15 רכבי חירום (אמבולנסים רגילים וניידות טיפול נמרץ), המצוידים בציוד טכנולוגי חדיש מתקדם בתחום רפואת החירום. החברה מעסיקה כ -80 עובדים הכוללים צוותים רפואיים מקצועיים בעלי ניסיון רב בתחומים הרפואיים למיניהם ותחומים פרא רפואיים שונים שמשתלבים ומיישמים טכניקות טיפול חדשניות, תוך שימת דגש על צרכיו ובעיותיו של הלקוח והתאמת פתרונות רפואיים הולמים להם (חייאן, אתר החברה).
החברה חרטה על דגלה את נושא השירות ללקוח, על כן קיימת בחברה ההכרה כי בשוק התחרותי יש חשיבות ממעלה ראשונה לנושא השירות. על כן, עורכת החברה מעת לעת סקרים בין לקוחותיה כדי ללמוד על הצרכים של לקוחותיה וזאת על מנת לתת להם שירותים רפואיים טובים ככל הניתן (חייאן, אתר החברה).