יסודות הניהול - תרגיל - 3 שאלות

מזהה: 5715
מאמר חם

שאלה 1 – מיומנויות ניהול

א. בחרתי את הכתבה של כביר (2011) העוסקת בחייו של סטיב ג'ובס ז"ל (מנכ"ל אפל לשעבר) המפרטת גם את התנהלותו בעבודתו כמנהל.

ב. ביטויי מיומנויותיו של המנהל באמצעות ארבע מיומנויות ניהול של החוקר רוברט כץ:

1) מיומנויות תפיסה: מיומנויות אלו משקפות את היכולת הקוגניטיבית של המנהל לראות את הארגון כמכלול, כשלם, ומנגד גם את הקשרים ומערכות היחסים בין חלקי הארגון. לשם כך נדרשים מן המנהל התהליכים הקוגניטיביים הבאים - חשיבה, תהליכי מידע ויכולת תכנון – המתבטאים בחשיבה אסטרטגית למשל. ג'ובס היה מנהל המתוכנן לפרטי פרטים, לפי כתבתו של כביר (2011). ג'ובס ראה את הקשרים בין כל המחלקות ורכיבי הפעילות של החברה. 

 

שאלה 3 – פיקוח ובקרה

א. בחרתי בכתבה של שירות גלובס (2019) העוסקת בפיקוח ובקרה על עובדי המחסן של חברת אמזון.

ב. נראה מה סוגי הבקרה המופיעים בכתבה לפי סוגי הבקרה שנלמדו בקורס. ראשית למדנו כי יש 3 סוגי בקרה לפי Daft (2003): בקרה מקדימה (על התשומות), בקרה במהלך ביצוע ובקרת משוב לאחר ביצוע.  מן הכתבה של שירות גלובס (2019) עולה כי הבקרה העיקרית על עובדי המחסן הינה במהלך הביצוע. אמאזון מנטרת דרך המהירות שבה העובדים אורזים חבילות למשלוח (דבר קשה יחסית בהתחשב בכך שהמחסנים עצומים) ונדרשים לארוז 120 חבילות בשעה. אם לא עומדים במסגרת הזמנים / התפוקה שהוקצתה להם, הם מקבלים נקודות אזהרה.

 

שאלה 4 – מאפיינים של מנהל מצליח

א. בחרתי את הכתבה של גרינבאום וברגר (2008) על עמוס שפירא, שבאותה תקופה החל לכהן כמנכ"ל סלקום לאחר שניהל כמנכ"ל את מפעל חוגלה ואת אל-על, ורשם הצלחות מרובות – למשל הביא את חוגלה לשפר את רווחים ואת אל על ליווה בצורה מוצלחת במהלך הפרטה והפך אותה מחברה מפסידה למרוויחה. בכתבה הוא מסביר מה לדעתו הפך אותו למנהל מוצלח.

ב. המאפיינים שהופכים מנהל למצליח לפי הנלמד בכיתה ובהתאם לכתבה:

1) ידע בסיסי ומידע: מנהל צריך לשלוט בעובדות, להבין את המקצוע בצורה הרלוונטית לצורך קבלת החלטות ונקיטת פעולות. שפירא עצמו עבר מתחום לתחום כמנכ"ל, פעם היה במפעל חוגלה שמייצר דברים מבד כמו מגבונים, כובעי אחיות וכו'. 

 

 

 

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3151
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.