מסלולי קריירה של נשים בהייטק: מגדר, הסללה ותרבות ארגונית

מזהה: 6279
מאמר חם

קיומו של אי שוויון בארגונים ובשוק העבודה הוא עובדה קיימת ובלתי ניתנת לערעור. נשים בכל סוגי הארגונים מאיישות בדרך כלל את התפקידים והמקצועות הזוטרים יותר, הן פחות מקודמות ומתוגמלות, וככל שעולים בפירמידה הארגונית מספרן הולך ויורד, בניגוד לחלקן באוכלוסייה ובשוק העבודה כולו. אי שיווין זה נתפס כנובע מתפיסות ומבנים חברתיים המאופיינים בהגמוניה גברית. בהתאם לכך, הטענה היא שארגונים נבנו בצורה המשעתקת ומשמרת את מבני הכח המגדריים המשאירה את הנשים בעמדת נחיתות, כלומר הטענה היא שארגונים משמרים אי שיווין מגדרי באופן מבני ללא תלות בפרטים. מציאות שכזו נתמכת בקיומם של תהליכי חברות כבר בילדות, דרך מערכת החינוך והשירות הצבאי בצה"ל ועד מערכת ההשכלה הגבוהה. מעבר לכך, טענה נוספת היא שאי השוויון המבני מתבטא באופן מתוחכם במבנים קוגניטיביים המשפיעים על נשים וגברים כאחד. הכוונה היא למערכת של תפיסות, ערכים ואמונות המהווים הצדקה לאותו אי שיוויון. משטרי הצדקה אלו מתבטאים בסופו של דבר בפרקטיקות היומיומיות בארגונים. פרקטיקות אלו נוגעות בהיבטים רבים, ביניהם הנגישות של נשים לתפקידים ועבודות מסוימים, מסלולי קידום, הערכה ותגמול ומערכות היחסים החברתיות בארגון.

לאור זאת, שאלת המחקר של  עבודה זו היא כיצד נשים בעלות הסמכה טכנולוגית שעובדות בתפקידי ליבה בהייטק מגדירות את מהלך הקריירה שלהן, ומהם הגורמים שהובילו את נשים אלו למסלולי הקריירה שלהן.

 

מבוא

1. סקירת ספרות

1.1 אי שוויון מגדרי בארגונים

1.2 לימודי STEM והקשר למגדר

1.3 משטרי הצדקה והטיות קוגניטיביות

1.4 אי שוויון מגדרי בהייטק

1.5 שינוי מגדרי בארגונים

1.6 שאלת המחקר והשערות

2. מתודולוגיה

2.1 שיטת המחקר

2.2 אוכלוסיית המחקר

2.3 הליך הראיונות ואיסוף הנתונים

2.4 שיטת הניתוח

3. ממצאים

   3.1 רקע משפחתי ובחירה במקצוע ריאלי בזמן התיכון 

3.2 תכונות אישיות ותחומי עניין 

3.3 צבא ומסלול חיים

3.4 אופן ההגעה לעבודה נוכחית/ ראשונית בתחום

3.5 משטרי הצדקה והשתקה

3.6 חוויות של פרקטיקות מגדריות במקום העבודה

3.7. אפשרויות קידום

3.8. קידום שינוי בתוך הארגונים

3.9. שאלת ההשפעה על ההצלחה בארגון: העובדת או הארגון 

4. דיון 

5. סיכום

6. מקורות

7. נספחים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מגדר | מנהל עסקים כללי | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
28966
היקף עמודים:
68
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.