ניתוח חברת אוסם כחברה משפחתית

מזהה: 7356
מאמר חם

"אוסם" החלה את דרכה בשנת 1942 כמפעל אטריות שהקים אויגן פרופר לאחר שעלה לישראל בשנות ה-30 מצ'כיה (גולדשטין, 2006; דוח כספי, 2014). אוגין פרופר נפטר ב-1986. את דרכו המשיכו שני בניו בתפקידים ניהוליים (גולדשטין, 2006). אך דן פרופר הפסיק להיות מנכ"ל ב-2006 ואף בן משפחה של פרופר כבר לא מנהל בעסק או עובד בו בכלל (גולדשטין, 2006). ניתן גם לציין כי בין השנים 2000-2014 נסטלה רכשה אחוזים מאוסם עד לשליטה מוחלטת ב-2016 (גורלי, 2021).

ניתן לנתח את התפתחות אוסם כעסק משפחתי מיום היווסדה עד שנת 2016 דרך המודלים והנושאים שנלמדו בכיתה. לפי מודל שלושת המעגלים (עסק / בעלות / ניהול), ניתן לראות כי אוסם כחברה משפחתית עברה תהליך דינמי בתנועה בין המעגלים והחפיפה ביניהם. החברה החלה את דרכה כבעלות על עסק שהבעלים גם מנהל אותו. עם הזמן כשבניו של אוגין התבגרו עברה אוסם לשילוב בין מעגלי משפחה, בעלות וניהול עד מות האב, כיוון שעירב את בניו בניהול העסק. משם נעה אוסם לעבר שילוב בין בעלות לניהול תוך הפרדת משפחה, כיוון שדן וגד פרופר ניהלו אחרי מות האב את העסק והיו גם בעלים באחוז מסוים אך הרחיקו ממנו את משפחתם. לאחר מכן, החברה המשפחתית הגיעה לכדי מעגל ניהול בלבד שכן כיום דן חלק מהדירקטוריון אך הבעלות בידי נסטלה ואילו המשפחה שלהם עדיין לא מעורבת כלל באוסם. כפי שאומר גד: "אחי הוא יו"ר הדירקטוריון, הכל בסדר... העסקה עשתה טוב גם לאסם וגם לנסטלה" (ולצר, 2021).

110.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
1783
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.