רמי לוי - קמעונאות ולוגיסטיקה

מזהה: 2771
מאמר חם

מבוא - תמצית מנהלים

במסגרת הקורס קמעונאות ולוגיסטיקה התבקשנו להעריך את האסטרטגיה קמעונאית תוך השוואת  היתרון תחרותי והצבת חלופות של אותו ארגון ומתן המלצות באסטרטגיות ובטקטיקות, על מנת להבטיח שביעות רצון מצד הלקוחות ובעלי העניין. החברה שנבחרה לצורך העבודה הינה חברת רמי לוי בע"מ. חברת רמי לוי הינה חברה קמעונאית למזון בצמיחה אשר הגדילה באופן משמעותי במשך השנים את נתח השוק שלה בענף המזון באמצעות פיתוח מותג פרטי, פתיחת סניפים חדשים והרחבת פעילותה לענפים אחרים כגון ענף התקשורת ואף בכוונתה להתרחב לענף הביטוח.

במסגרת העבודה נסקור את ענף המזון, את מיצובה של רמי לוי בין מתחרותיה בענף המזוןוהמלצות באשר לאסטרטגיות לשיפור מיצובה והגדלת נתח השוק בענף המזון.

 

חלק א' – פרק 1

הצגת ענף המזון וגודלו

ע"פ סקירת ענף המזון שנעשה ע"י בנק לאומי (2014) ענף המזון הינו ענף מסורתי. ע"פ צ'מנסקי בן שחר (2014) מכירות השוק בשנת 2014 עלו לשיעור .

בין השנים 2006 – 2010 נוספו בענף המזון 85 אלף מ"ר כאשר הגידול הממוצע בענף בשנים אלו עמד על 2.2 מילארדי ₪ של שטחי מזון חדשים. לעומת זאת, בין השנים 2010 – 2014 נוספו כ – 87 אלף מ"ר בשנה כאשר הגידול הממוצע בענף עמד בשנים אלו על כ – 1.4 מיליארד ₪ בשנה. מנתונים אלו אנו מסיקים שענף המזון מצוי בירידה מתמדת ושחיקה ברווחיות כאשר הפדיון הממוצע של רשת מזון ירד בממוצע מ – 2,470 ₪ למ"ר בשנת 2006 לשיעור של 2,260 ₪ למ"ר בשנת 2014. כלומר, נוספו יותר שטחי מסחר מיכולת השוק להכיל.

 ע"פ סקירה שנעשתה ע"י  DUN'S 100(2014) שוק המזון בשנת 2014 סובל מהאטה ואי וודאות רבה בעיקר מיישום חוק המזון. עד לפני מספר שנים שחקני ענף המזון חיפשו הזדמנויות חדשות באמצעות פתיחת סניפים חדשים תוך הצגת סניפים חדשים ייעודיים וייחודיים של רשתות אשר כללה העלאות מחירים. 

 

155.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
2482
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.