מציאות רבודה היא טכנולוגיית מחשוב אשר משמשת בתור העתק של המציאות. המציאות הרבודה משלבת אלמנטים ווירטואליים אשר משתלבים יחד עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובצורה אינטראקטיבית כפי שניתן לראות בנספח(נספח 1). השימוש באובייקטים הווירטואליים אשר משתלבים בסביבה הופכים את המציאות לכזו שהאדם יכול להשפיע עליה. היישומים של המציאות הרבודה יכולים להתקיים בכמה דרכים. ראשית, באופן שבו המשתמש מסתכל המציאות כמבעד אל זכוכית שקופה כאשר היישום מקרין פריטי מידע אשר יכולים לסייע למשתמש. שנית, ניתן להשתמש ביישומים כחלק ממצלמה אשר מחוברת למחשב או למחשב נייד.
מגוון השימושים של המציאות הרבודה לא פוסח גם על תחום החינוך. מחקרים אשר יתוארו להלן מצאו שימושים שונים אשר ניתן להחיל אותם על תחום החינוך. הממצאים אשר עלו מתוך המחקרים, אם כי לא כולם, מראים כי היתרון החינוכי יכול להיות רב עבור התלמידים הצעירים. החברה הערבית בישראל היא חברת מיעוט. בין שלל הקשיים שחברה זו מצויה בהם תחום החינוך הוא אחד הבולטים. המגזר סובל ממיעוט משאבים, מיעוט תשתיות יעילות ובשל כך סובל המגזר מהישגים נמוכים באופן יחסי לאוכלוסייה היהודית ומהשלכות אשר נובעות מכך לחברה כולה.
מטרת עבודה זו תהיה לבחון את אפשרות השימוש של הכלים של המציאות הרבודה, אשר נמצאה כיעילה לתמורה חיובית בחינוך, עבור המגזר הערבי במדינת ישראל. שאלת המחקר תהיה אם כן:
האם שימוש באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה יכול לשמש ככלי להגברת היכולת הלימודית בחברה הערבית בישראל.
מבוא
סקירת ספרות
פרק ראשון: שימוש במציאות רבודה להגברת יכולת לימודית
פרק שני: מצוקת החינוך בחברה הערבית בישראל
פרק שלישי: מציאות רבודה ככלי לשיפור יכולת לימודית בחברה הערבית בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים