כיצד פייסבוק משיגה יתרון תחרותי בעולם הרשתות החברתיות בעזרת ה-facebook social graph?

מזהה: 2461
מאמר חם

לאורך השנים, מתפתחת בעולם העסקי והגלובלי ההבנה בנוגע לחשיבותן של מערכות מידע אסטרטגיות,התורמות לשמירה, גיבוי ואחסון ארוך טווח של נתונים,  ומאפשרות לנתח אותם ולהשתמש בהם לטובת צרכיו של הארגון (Neumann, 1994). המהפכה של המאה ה-21 היא מהפכת האינטרנט ובמיוחד מהפכת המובייל והרשתות החברתיות שמביאות לכך שלמעשה כולם מחוברים להכל כל הזמן. מהפכה חדשה זו הופכת את הרשתות החברתיות הן לכיכר העיר החדשה שבה מתאספים כולם ודרכה הם צורכים חדשות ותרבות ושומרים על קשר עם חבריהם והן לשילוב של פלטפורמה טכנולוגית, שיווקית ומערכת מידע שאוגרת מידע רב. מבין הרשתות החברתיות השונות הגדולה והבולטת ביותר היא פייסבוק עם יותר ממיליארד משתמשים. אני בעצמי משתמש הרבה בפייסבוק לצרכים רבים, וגם משתף הרבה מידע על חיי ברשת החברתית. רציתי להבין יותר טוב איך משתמשת הרשת החברתית בכל המידע שהיא מחזיקה לגביי, איך עובד המודל העסקי שלה ואיזה סוג של שיתופי פעולה משתמשים בשימוש התמים שלי ושל רבים אחרים ברשת החברתית. בעבודה זו נסקור ספרות העוסקת ב-  Facebook Social Graph שהוא מבנה הנתונים שבו מאחסנת מערכת המידע העצומה של פייסבוק את המידע אודות האובייקטים המרכיבים את הרשת החברתית ואת הקשרים שביניהם. נבין כיצד משתמשים יישומים שונים במבנה של הרשת החברתית, איך ההגדרות של כל משתמש מתועלות למידע אותו יכולה הרשת החברתית לנצל לטובתה בדרכים שונות כמו פרסום וניתוח נתונים שניתן להעביר לגופים עסקיים שונים, ואיך מידע זה עובר במהירות בניצול תכונת הרשת ככזאת שמפיצה מידע בין משתמשים שונים באמצעות קבוצות וקשרי חברות באופן מהיר בהרבה מאשר מעבר מידע מפה לאוזן בחיים האמיתיים. 

 

מבוא                                               

סקירת ספרות                                   

ניסוח שאלות המחקר והשערת המחקר 

שיטת המחקר               

דיון סיכום ומסקנות        

ביבליוגרפיה                                                                                                                                                        

175.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
אינטרנט | מנהל עסקים כללי | מערכות מידע
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
2817
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.