דימוי וייצוג נשים בפרסום הישראלי

מזהה: 3384
מאמר חם

הפרסומת כטקסט אידיאולוגי

את המשפט ״סקס מוכר״ כולנו מכירים. הבעיה היא ש״סקס מוכר״ בתחום הפרסום, פירושו של דבר במקרים רבים פגיעה בכבוד האישה ובחירותה, בפגיעה בדימוי הגוף ובפגיעה במבנה אישיות וכו׳. נשים מוצגות בפרסומות במספר אתרים בין כותלי הבית: במטבח, בחדר הכביסה, במקלחת או בחדר השינה, והן הופכות לאובייקט מיני, שנשלט על ידי הגברים. בהקשר זה, אישיותה של האישה היא זניחה לחלוטין (אהרונוביץ׳, 2004).

מלבד הצגה של האישה כאובייקט מיני, הבעיה הנוספת בייצוג נשים בתחום הפרסום הוא הנצחת סטריאוטיפים מגדריים או הצגת נשים כנחותות מגברים (אלמגור-לוטם, 2010). בכך מקדם הפרסום תפיסה לא שיוויונית בין גברים ונשים. כמובן שעולם הפרסום לא המציא את אי השיוויון והסקסיזם הגברי, אך הוא משעתק סטריאוטיפים שמחלחלים ומכוננים מציאות.

מכיוון שאנו חשופים לפרסומות בכל מקום, השפעתו של תחום הפרסום היא גדולה על ייצוג וכינון זהות נשית. התקשורת, אם כן, משמרת ומקבעת קיפוח נשים. זאת על ידי התעלמות מהקול הנשי, חיזוק ההגמוניה הגברית, חיברות לאימוץ סטריאוטיפים מגדריים, קיבוע מעמדן של נשים כשולי, טיפוח תפיסות חברתיות של תפקידי מין ואפליית נשים (למיש, 1997).

פרסומות הן מרחב אידיאולוגי המשקף את פניה של החברה יותר משהוא מכונן אותה. השיקוף הוא מראה מעוותת שמבעדה ניבטות אשליות ונרטיבים אידיאליים שאינם משקפים את המציאות. הפרסמות מגייסת תפיסות ונורמות קולקטיביות ומקבעת אותם כמיתוסים. העיוות וההקצנה בפרסומות משמשים אמצעים להגברת הצריכה ולמיקסום הרווח. 

 

סקירת ספרות

א. הפרסומת כטקסט אידיאולוגי

את המשפט ״סקס מוכר״ כולנו מכירים. הבעיה היא ש״סקס מוכר״ בתחום הפרסום, פירושו של דבר במקרים רבים פגיעה בכבוד האישה ובחירותה, בפגיעה בדימוי הגוף ובפגיעה במבנה אישיות וכו׳. נשים מוצגות בפרסומות במספר אתרים בין כותלי הבית: במטבח, בחדר הכביסה, במקלחת או בחדר השינה, והן הופכות לאובייקט מיני, שנשלט על ידי הגברים. בהקשר זה, אישיותה של האישה היא זניחה לחלוטין (אהרונוביץ׳, 2004).

 

מלבד הצגה של האישה כאובייקט מיני, הבעיה הנוספת בייצוג נשים בתחום הפרסום הוא הנצחת סטריאוטיפים מגדריים או הצגת נשים כנחותות מגברים (אלמגור-לוטם, 2010). בכך מקדם הפרסום תפיסה לא שיוויונית בין גברים ונשים. כמובן שעולם הפרסום לא המציא את אי השיוויון והסקסיזם הגברי, אך הוא משעתק סטריאוטיפים שמחלחלים ומכוננים מציאות.

מכיוון שאנו חשופים לפרסומות בכל מקום, השפעתו של תחום הפרסום היא גדולה על ייצוג וכינון זהות נשית. התקשורת, אם כן, משמרת ומקבעת קיפוח נשים. זאת על ידי התעלמות מהקול הנשי, חיזוק ההגמוניה הגברית, חיברות לאימוץ סטריאוטיפים מגדריים, קיבוע מעמדן של נשים כשולי, טיפוח תפיסות חברתיות של תפקידי מין ואפליית נשים (למיש, 1997).

פרסומות הן מרחב אידיאולוגי המשקף את פניה של החברה יותר משהוא מכונן אותה. השיקוף הוא מראה מעוותת שמבעדה ניבטות אשליות ונרטיבים אידיאליים שאינם משקפים את המציאות. הפרסמות מגייסת תפיסות ונורמות קולקטיביות ומקבעת אותם כמיתוסים. העיוות וההקצנה בפרסומות משמשים אמצעים להגברת הצריכה ולמיקסום הרווח. 

 

סקירת ספרות

א. הפרסומת כטקסט אידיאולוגי

ב. ייצוג נשים בתקשורת בישראל

ג. ייצוג נשים בפרסומות

מתודולוגיה

ממצאים

דיון

ביבליוגרפיה

 

נספחים

355.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום | תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7188
היקף עמודים:
35
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.