3.ניתוח המצב השיווקי הנוכחי
חברת שופרסל בע"מ - חברת שופרסל בע"מ הינה חברה בורסאית שהוקמה בשנת 1958 והפכה לחברה ציבורית החל משנת 1980. החברה כיום מובילה את שוק קמעונאות המזון בישראל עם נתח שוק של 17% מסך שוק הקמעונאות בישראל[1]. לפי דוחות הדירקטוריון של החברה נכון ליום 31.3.2017 בבעלותה של החברה כ- 274 סניפים.
בתחום קמעונאות המזון החברה מפעילה 4 תתי רשתות הפעולות בפריסה ארצית כשכל תת רשת עובדת על קונספט שונה:
שופרסל דיל – רשתות דיסקאונט גדולות המתמקדות במובילות במחירים.
שופרסל שלי – סופרמרקטים עירוניים הממוקמים במרכזי השכונות המתמקדים במתן נוחות, שירות ויחס אישי לצרכי הצרכנים.
יש אקספרס – סופרמרקטים המתמקדות במתן שירותים כחנויות נוחות המאופיינים בשירותים מעבר לשעות המקובלות של סופרמרקטים רגילים.
יש חסד -רשתות דיסקאונט גדולות המתקדמות בציבור החרדי ומאופיינות במוצרי מזון בעלי כשרות למהדרין.
בנוסף, החברה מתמקדת בהרחבת שירותי האונליין באמצעות מכירת מוצרים דרך רשת האינטרנט ושליחת המוצרים לבית הלקוח. בנוסף, החברה התמקדה בשנים האחרונות במותג הפרטי שלה בעיקר בתחום מוצרי הבשר, מזון אורגני ועוד
שופרסל עוסקת גם בפעילות של נדל"ן כאשר לחברה נכון ליום 31.12.2016כ – 180אלף מ"ר של נדל"ן שברובו (כ – 130 מ"ר) משמש את סניפי שופרסל ומיעוטו (כ – 50 מ"ר) משמש את החברה כהכנסות מגורמים שלישיים.
3. ניתוח המצב השיווקי הנוכחי
3.3 תמהיל השיווק של החברה
3.4 תיאור סביבת המיקרו של החברה
3.4.1 לקוחות החברה
3.4.2 הגורמים המשפיעים על התנהגות הקנייה ורמת המעורבות הרלוונטית למוצריה
3.4.4 המאמצים שהחברה עושה ע"מ להשביע את רצון הלקוחות
3.4.5 אפיון המתחרים של החברה ותיאור הסביבה התחרותית ע"פ הכוחות של פורטר
3.5 תיאור סביבת המאקרו של החברה
3.5.1 פירוט אסטרטגיות הבידול והמיצוב המאפיינת את פעילות החברה כיום
3.6 ניתוח S.W.O.T
3.7 תיאור המסקנות והסוגיות העולות מהניתוח
4. הגדרת יעדים
5. אסטרטגיה שיווקית
5.1 אפיון הפעילות החדשה במונחי המודל של אנסוף
5.2 שוק המטרה
5.3 מיצוב
5.4 החלטות קו מוצר
5.5 מחיר
5.6 הפצה
5.7 שירות
5.8 פרסום
5.9 קידום מכירות
5.10 מו"פ ומחקר שוק
6. תוכנית פעולה
7. אמצעי בקרה, קשיים וסיכונים
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים