שאלה 1 - ניתוח אטרקטיביות של ענף קמעונאות מוצרי קמפינג לפי 5 הכוחות של פורטר
איום מכניסה לענף: לפי אתר וואלה [1] היקף שוק המחנאות ומוצרי קמפינג מגיע בכ – 500 מיליון ₪ כאשר הענף גדל מידי שנה ב -5% עד 7%. בשנת 2017 חל גידול של כ – 20% בענף. הגידול בשוק המחנאות נבע בעיקר כתוצאה מגידול במספר המטיילים בעולם לאחר שמדינות רבות ובתוכם ישראל נקטו במדיניות של "שמים פתוחים". מדיניות זו הובילה לגידול במספר חברות תעופה והגברת התחרות בשוק התעופה שהובילה להוזלת מחירי הטיסות ולגידול במספר המטיילים בעולם. שוק המחנאות פונה בעיקר לצורך של מטיילים בעיקר בחו"ל שנזקקים לציוד טיולים ולמוצרים נלווים לתנאי שטח. גידול במספר המטיילים בשנים האחרונות הובילה לפריחתם של חברות ואתרי אינטרנט המציעים מוצרי מחנאות.
לענף קמעונאות מוצרי קמפינג קיים איום גבוה מכניסה לענף וזאת מאחר ולא נדרשים אישורים מיוחדים למכירת מוצרי קמפינג או לשטח מסחר פיזי.
שאלה 2 - ניתוח S.W.O.T - רשת למטייל
חוזקות
רשת ותיקה שקיימת החל משנת 1979. עובדה זו מקנה רשת מקום של כבוד בענף.
אתר האון ליין של הרשת "טריפאדוויזר" מדורג במקום ה – 11 בדירוג עולמי של אתרי תוכן בתחום התיירות.
רשת למטייל מדורגת כאחת משני הרשתות המובילות בענף מוצרי הקמפינג בישראל.
הרשת מאפשרת התאמה מקצועית בין המוצר ללקוח ובהתאם לצרכיו האישיים.
הרשת מוכרת מוצרים עם אחריות כך שללקוח יש ראש שקט בקניית המוצרים.
הרשת מציעה אתר און ליין כדי להתמודד עם התחרות בענף באתרי מכירה באון ליין.