מהו שיווק באומני צ'אנל? (Hoppner & Griffith, 2015) מושג זה מהווה למעשה הרחבה של מושג אחר שיווק מולטי צ'אנל (שיווק רב ערוצי). ההבחנה בין שני מושגים אלו נעוץ בהבנה רחבה יותר של הלקוחות ויצירת עקביות בחוויית הלקוח בכל מגעיו עם המותג. בשיווק רב ערוצי המשווק עושה שימוש במגוון של ערוצים כגון: אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציות וכדומה. שיווק אומני לעומת זאת מהווה רמה גבוהה יותר של ניהול הערוצים על ידי יצירת רציפות ושילוב חכם של הערוצים על מנת ליצור חווית קנייה חלקה עבור הלקוח.
חוויה חלקה הינה כזו המאפשרת ללקוח להתחיל את מסעו לקניית מוצר בערוץ מסוים ולהמשיך אותו בערוץ אחר כאשר המידע אותו סיפק בערוץ הקודם ממשיך אתו לערוץ הבא. כל אחד מהערוצים צריך להיות בעל מודעות לערוצים האחרים. שיווק אומני אינו רק בא להגדיר תקשורת בין ערוצים אלא נועד ליצירת חווית לקוח אינטימית עם המוצר וכן ליצור מערכת שירות יעילה עבור ספק השירות/המוצר על ידי איסוף וניתוח המידע על הלקוחות.
סקירה זו באה להציג את האופן בו לקוחות צעירים רוכשים בעידן האומני צ'אנל וכן את האתגרים העומדים בפני ספקי המוצר בעמדם מול סוג לקוח חדש זה. ראשית יוצג השינוי שחל באופן רכישה של מוצרים בכלל ומוצרי אופנה בפרט וכן במה שונה רכישה מוצרי אופנה מרכישת מוצרים אחרים תוך התמקדות בגורמים המניעים את הצרכן לעשות שימוש באומני ומתי שימוש זה נחשב כיעיל. לאחר מכן ידונו האתגרים הקיימים עבור ספקי מוצר/שירות בהיכנסם לעולם שיווק האומני.