עד לתחילת שנות השמונים תפקיד האימהות בסדרות האמריקאיות היו ערך עליון, וכמעט שלא היה ניתן למצוא סדרה שבה כיכבה דמות אימהית שאיננה עקרת בית. רק לקראת שנות השמונים החלה מגמה שונה בתרבות האמריקאית, אולי כחלק מהזרם הפמיניסטי שהחל לקבל יותר מקום בחברה, ובה אימהות בעלות קריירה ומשפחה קיבלו יותר במה וביטוי על גבי המסך הקטן. כאילו נופצה מעין תקרת זכוכית שהייתה תמיד מעל המוסד המשפחתי, ובה יצאו מהתדמית שבה האימא נשארת בבית כעקרת בית מושלמת שמגדלת את הילדים ואילו הבעל יוצא לעבודה ומשמש כמפרנס העיקרי של הבית. ועדיין למרות השינוי עדיין ניתן לראות שנשים עדיין לא לוקחות חלק גדול בשוק העבודה וגם אם כן אינן נוטות לקבל על עצמן תפקיד בכיר ניהולי כדי לא להיות מחויבות למקום העבודה באם המשפחה תצטרך את נוכחותן. לעיתים אף מוותרות על קריירה מצליחה לאחר הלידה על מנת להישאר בבית ולגדל את הילדים, ורק לאחר שהילדים גדלים הן מנסות לפלס את דרכן בחזרה לשוק העבודה בתקווה להשתלב ולממש את הפוטנציאל האישי והמקצועי שלהן.
שאלת המחקר:
כיצד באה לידי ביטוי האימהות והקריירה בסדרה "עקרות בית נואשות"?
העבודה כוללת:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה