האם ישנו קשר בין תופעת שיימינג ברשת למקרי התאבדות?

מזהה: 4133
מאמר חם

בעבודה זאת בחרנו לעסוק בקשר בין תופעת השיימינג למקרי התאבדות של אנשים שנפגעו ממנה. בחרנו לעסוק בנושא זה מפני שזה הוא סוג חדש של "לשון הרע" שתפס תאוצה ניכרת בעשור האחרון ומאפיין את העידן הטכנולוגי של האינטרנט, הרשתות החברתיות והפלאפונים. SHAMING היא מילה לועזית שמשמעותה בעברית הוא "ביוש פומבי". הכוונה היא פרסום מידע ברבים על אדם אחר מתוך מטרה לגרום לו לעלבון ועוגמת נפש.

למעשה ה"ביוש" הפך להיות סוג של אלימות חדשה שבמובנים רבים ההשפעה שלה היא קטלנית ונרחבת יותר מההשפעה של אלימות פיזית שהייתה קיימת (ועדיין קיימת) למן הדורות הקדומים). אחת ההשפעות הקשות של בריונות הרשת היא התאבדות של הקורבן המותקף. בשנים האחרונות ישנה עלייה במקרים כאלה, בישראל עד היום ידועים שני מקרים – הנער דודאל מזרחי ומנהל לשכת האוכלוסין, אריאל רוניס, אך בחלק ממדינות העולם התופעה הפכה להיות נרחבת יותר.

לא בכל מצב ניתן לקבוע באופן וודאי שההתאבדות נגרמה בגלל שיימינג, לעיתים הטענה היא שמדובר באדם שהיה נתון בדיכאון מסיבות אחרות. המטרה שלנו בעבודה זאת היא לבחון את הקשר בין תופעת השיימינג ברשת לבין מקר התאבדות.

שאלת מחקר: האם ישנו קשר בין תופעת שיימינג ברשת למקרי התאבדות?

בפרקים הראשונים של העבודה נסביר את משמעותו של המושג "ביוש פומבי" ואת הדרכים השונות בהן ניתן לבצע אותו על-גבי רשת האינטרנט או הסלולר.

 

הקדמה – ביוש (שיימינג) מהו?                          

פרק א:  הגדרת הביוש                                     

פרק ב: בריונות ברשת                                     

פרק ג: סוגי בריונות ברשת                               

פרק ד: חקיקה                                               

ד1. חקיקה בישראל                                        

ד2. חקיקה בארצות-הברית                              

פרק ה: התאבדות                                           

פרק ו: השפעת השיימינג על מקרי התאבדות       

סיכום                                                                                                                                         

רשימה ביבליוגרפית                                                                                                                     

 

490.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
7854
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.