הרשתות החברתיות ודימוי הגוף

מזהה: 7491
מאמר חם

הטכנולוגיה נמצאת היום בכל מקום. היא משפיעה על כל מה שאנחנו עושים וחושבים. גם הגוף שלנו הוא חלק מזה. הטכנולוגיה משנה גם את הגוף שלנו בעצמו בטיפולים פלסטיים מסוגים שונים וגם את הדרך שאנחנו חושבים עליו. שתי התופעות גם קשורות אחת לשניה: ככל שאנחנו חושבים שהגוף שלנו צריך ויכול להשתנות, כך אנחנו נשנה אותו יותר, וככל שאנחנו יכולים לשנות אותו יותר בקלות, אנחנו חושבים שאנחנו גם יכולים וצריכים לשנות אותו. בגליון האחרון של כתב העת האמריקני החשוב "הניו-יורקר" נאספו כתבות בעלות חשיבות מיוחדת מהעשורים האחרונים, כתבות שכאילו משקפות דברים חשובים במיוחד בתרבות של כל עשור.[1] הכתבה המאוחרת ביותר היא מ-2019, והיא עוסקת בדיוק בשילוב הזה: ההשפעה ההדדית של מה שאנחנו חושבים על הגוף שלנו מצד אחד ומה שאנחנו עושים כדי לשנות אותו מצד שני. הנושאים הספציפיים שדרכם הכתבה מדגימה את ההשפעה הזאת הם ניתוחים פלסטיים מצד אחד והרשתות החברתיות מצד שני.

הרשתות החברתיות שנדמה לנו שהן חלק בלתי נפרד מהחיים היום נולדו למעשה לפני פחות מחמש עשרה שנה. צעירים שנולדו בשנים האלו (ולמעשה גם מספר שנים לפני כן) גדלו לתוך עולם שבו הרשתות החברתיות הן פשוט שם, חלק מהחיים. והדימויים החזותיים הם חלק בלתי נפרד מהרשתות החברתיות. זהו עוד שינוי טכנולוגי חשוב של התקופה הזו.

 

הקדמה

פרק  1 – דימוי גוף וטכנולוגיה

פרק 2 – הרשתות החברתיות היום

פרק 3 – אינסטגרם והתגובות לו 

סיכום

ביבליוגרפיה

240.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | עבודה סוציאלית | תקשורת
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
3801
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
9
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.