שיטות מחקר – תרגיל
א. מחקר זה עוסק בניתוח ההתנהגות המינית ולקיחת הסיכונים של נערים ונערות בגיל ההתבגרות ובוחן את מאפייני התנהגויות אלו תוך התייחסות להבדלים במספר קטגוריות והן : מגדר , מעמד כלכלי-חברתי והאם היו או לא היו פעילים מינית. בנוסף בודק המאמר את השינויים שחלו בין שני פרקי הזמן בהם עסק הניסוי והמחקר. את שאלת המחקר ניתן למצוא בעמוד 121 בשורות 18 עד 22.
ב. המחקר נשען על מספר תיאוריות ומחקרים הנוגעים לנושאים ולקטגוריות אותם רוצה לבדוק. הרקע התיאורטי מסתמך על מספר מחקרים. מחקרו של הופ משנת 2004 (עמ' 119 שורות 7-11) מחקר זה נוגע לתפיסות של נערים בגיל ההתבגרות כלפי מין ומיניות ומבחין בהבדלים שיש בין שני המגדרים ובנוסף מחקרם של סמול, סילברג וקרנס משנת 1993 (עמ' 119 שורות 12-15) שמזהה את תפיסות הנערים והנערות לגביי היחס בחברה והמסרים שמקבלים בני הנוער לגביי נושא זה. מחקרים אלו נבחרו על ידי עורך המחקר שכן הם מצאו כי בני הנוער מזהים את התדמית הנוצרת בחברה כלפי מנערים או נערות הפעילים מינית ובנוסף מביאה את הביטוי של חוויות הסיטואציות המיניות של כל אחד מהמגדרים ובאמצעות כך יכולים להסביר את ההבדלים בדפוסי ההתנהגות המינית ונטילת הסיכונים בין הנערים לנערות שנמצא במחקר.
ג. אחת מן השערות המחקר היא השערה המופיעה בעמוד 122 בסעיף מספר 5 בשורות 28-30. עורך המחקר משער כי ניתן יהיה למצוא הבדלים בהתנהגות המינית של בני נוער בין שני פרקי הזמן בהם עוסק המחקר.
ד. המושגים בהשערת המחקר שבחרתי להתייחס אליה הם ההתנהגות המינית הפעילה והמשוערת של בני הנוער הנבחנים לאורך זמן הניסוי. ההגדרה האופרטיבית של מושג ההתנהגות המינית (הן לבני הנוער הפעילים מינית והן לבני הנוער המשערים שיהיו פעילים) מוצגת בשאלון שעוסק ומזהה שלושה גורמים עיקריים המייצגים התנהגות מינית. הראשון – אורח חיים מיני כלומר, הגיל בה קיימו בני הנוער לראשונה יחסי מין, מספר בני הזוג , סוג מערכת היחסים וסוג יחסי המין שקיימו (מזדמןבמקביל עם כמה אנשים) - עמ' 125 שורות 1-6.