התפתחות ושינויים בדפוסי האהדה בספורט ובכדורגל בעולם ובישראל

מזהה: 1495
מאמר חם

בניגוד לאמרתו של פרופ' ישעיהו לייבוביץ כי "כדורגל הינו משחק של 22 חוליגנים שרודפים אחרי כדור אחד", ניתן לומר כי אהדת הכדורגל הינה אורח חיים, ויותר מכך. מעולם לא היה הספורט המודרני והכדורגל בפרט, תופעה בעלת השפעה כה גדולה בחיי מיליוני אנשים כשם שהוא כיום במאה הנוכחית. ספורט הכדורגל חוצה מעמדות, גזע, מין, דת ולאום (גלילי, לידור, בן פורת, 2009, עמ' 13).

הפופולריות של הספורט בעידן הנוכחי נובעת, בין השאר, מהעובדה שהוא מהווה מנגנון יעיל ליצירת סולידריות בינלאומית ולקידום רעיון הקהילה הבינלאומית חסרת הגבולות. אירועי ספורט, אשר מולידים באופן תדיר דרמות בלתי צפויות, רגעים מרגשים וגיבורים, הם בעלי פוטנציאל לאחד המונים, ללא קשר למוצאם החברתי, מינם, דתם, שפתם והרקע החינוכי שלהם (חריף, 2003, עמ' 1).

משחק הכדורגל, כספורט בפני עצמו, הפך לעניין חברתי, ציבורי, לאומי, תקשורתי ואף דתי. כיום פועלים בעולם כ-300,000 מועדוני כדורגל רשמיים, 1.5 מיליון קבוצות רשומות ו-240 מיליון שחקנים מכל הגילאים משחקים באופן פעיל כדורגל מדי שבוע. על עוצמת מעמדו של הכדורגל בעולם מעיד הגוף המנהל את עולם הכדורגל הממוסד, פיפ"א (FIFA), אשר ממוקם במקום השני מבין חמשת הארגונים הבינלאומיים העל-מדינתיים הגדולים בעולם ומדורג אף גבוה יותר מאשר ארגון האומות המאוחדות (רם, 2006, עמ' 155).

העובדה שמשחק הכדורגל נגיש לכולם הופכת אותו למשחק בינלאומי, בעל עניין ושפה המשותפים להרבה אנשים ברחבי העולם, ובעולמנו הגלובלי בו התקשורת עוברת במהירות, משמש הכדורגל גם כשגריר לקירוב בין אנשים ולהעמקה של תהליכים קוסמופוליטיים. 

מבוא 

פרק 1: התפתחות הספורט והכדורגל בעולם ובישראל 

פרק 2: דפוסי אהדה בספורט ובכדורגל בעולם ובישראל 

פרק 3: דפוסי אהדה לפני ההתמסחרות עד שנות השמונים 

פרק 4: דפוסי אהדה בתהליך ההתמסחרות 1980-2000 

פרק 5: דפוסי אהדה אחרי ההתמסחרות משנות ה-2000 והלאה

דיון, סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ביטחון סוציאלי | ספורט וחברה
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
11804
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.