בזמן האחרון נראה שהנוכחות הציבורית של ספורטאי העילית במרחב הציבורי חזקה ומשמעותית מתמיד. תחום אחד בו תופעה זו באה לידי ביטוי באופן בולט הוא עולם החסויות והפרסום. ספורטאים אלו לא מפרסמים רק מוצרי ספורט ומוצרים נלווים אלא מגוון של מוצרים שאין בהכרח קשר ביניהם לבין ספורט בכלל: החל ממוצרי מזון, אופנה ועד ספקי טלוויזיה. עבודה זו שואפת להבין מה עומד מאחורי תופעה זו: מהם המנגנונים שיכולים להסביר את הדומיננטיות של הספורטאים בתעשיית הפרסום, מי מרוויח מהתופעה ומהם רווחים אלו בדיוק.
עבודה זו היא עבודה עיונית ומבוססת על סקירת ספרות. המאמרים שנעשה בהם שימוש עבור עבודה זו הם מתחומים מגוונים: בין היתר סוציולוגיה של הספורט, שיווק ופרסום וחקר התרבות. מגוון המקורות מצביע על העניין המחקרי הרב שישנו סביב סוגיות אלו של ספורט, כלכלה ותקשורת. זהו ביטוי למרכזיות הרבה של תחומים אלו בחיים המודרניים ולהשפעה הרבה שיש להם על כולם: החל מהאזרחים העשירים של מדינות המערב, ועד הילדים העניים במדינות העולם השלישי.
ללא ספק מדובר בתעשייה ענקית המגלגלת מיליארדי דולרים, משפיעה על מיליוני אנשים ובכוחה להשפיע על הכלכלה של ערים ומדינות שלמות. מאחורי תעשייה זו עומדים אינטרסים של שחקנים רבים: חברות מסחריות, אנשי פרסום, המדיה, מדינות, קבוצות, עסקני ספורט והספורטאים עצמם, ועסקאות חסות מוצלחות עונות על הצרכים והאינטרסים השונים של כל השחקנים האלו.
תוכן עניינים
פרק 1- מבוא
פרק 2- רקע תיאורטי ומסגרת מושגית
פרק 3: חסויות ספורטאים עובדות!- השימוש בספורטאים בתעשיית הפרסום
פרק 4: Show me the money!- מה הספורטאי מרוויח מהסכמי החסות
פרק 5: יחסי הגומלין בין ספורטאים ותעשיית הפרסום
פרק 6: סיכום
פרק 7: רשימת מקורות