מה הם המניעים להתנדבות בקרב בני נוער ומה הן ההשלכות של ההתנדבות על המתנדב ?

מזהה: 6237

התנדבות היא עבודה שלא לשם שכר או תמורה אחרת, אשר נעשית לטובת הקהילה, הסביבה או לטובתו של אדם אחר. התנדבות היא פעולה אשר נעשית מרצונו החופשי של האדם ומונעת על ידי רעיון או מטרה מסוימים, כמו גם על ידי ערכה בעיני המתנדב  (שפירא, טסלר, השחר יערי, פריזאדה, שטיינמץ והראל-פיש, 2018). פעילויות התנדבות תורמות לחברה, לחוסנה וללכידות שלה. ככלל, התנדבות רווחת יותר בשירותי החירום וההצלה השונים, בסיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, כגון קשישים או ילדים בסיכון,  בטבע למען לאיכות הסביבה או להגנה על בעלי חיים וכדומה (שפירא ואח', 2018) אך לא רק. אירועי חברה וספורט גדולים ומרכזיים, כדוגמת האולימפיאדה או המונדיאל, נשענים ברובם על תרומות והתנדבות. הדבר מלמד אותנו על המקום המרכזי שממלאת ההתנדבות בחברה ובעולם כולו (Painstil, 2019).

בני נוער מצויים בתקופת גיל המכונה 'גיל ההתבגרות', המאופיינת בחיפוש אחר זהות אישית וקולקטיבית. לפיכך, תקופת ההתבגרות מהווה זמן ייעודי חשוב למציאת מיקומם וזהותם של בני הנוער בקהילה בה הם חיים. מודעותם של בני הנוער לתהליך יכולה לבוא לידי ביטוי במעורבות בפעילויות התנדבותיות (ביליג ופרידמן, 2017).

קיים מידע ספרותי מועט ביותר בכל הקשור לתחום ההתנדבות בקרב בני נוער וכיום, אין מספיק מחקרים שעוסקים בנושא ההתנדבות בקרב בני נוער, ובמיוחד במניעים שלהם להתנדבות (Pine, Tarrant, Lyons, & Leathem, 2018).

 

תקציר

Abstract

מבוא

1.      סקירת ספרות

1.1 התנדבות

1.2 השפעות על מתנדבים

1.3 מתנדבים צעירים (ילדים ומתגברים) 

1.4 מניעים להתנדבות

2.   מערך המחקר

2.1 משתתפי המחקר

2.2 כלי המחקר

2.3 הליך המחקר

2.4 ניתוח הממצאים

3.   ממצאים

3.1 סיטואציה אישית בתוך הפעילות ומוטיבציה

3.2 תפיסות טרם הפעילות

3.3 חווית ההתנדבות

3.4 תפיסות לאחר תכנית ההתערבות

3.5 השפעות ארוכות טווח

4.   דיון ומסקנות

4.1 הפער בין תרומה והבנת משמעותה

4.2 תרומה מעצימה

5.      מסקנות

5.1 תרומת המחקר

5.2 מגבלות המחקר והמלצות למחקרי המשך

6.      ביבליוגרפיה

נספחים

נספח א׳: קווי מתאר לריאיון חצי מובנה

נספח ב׳: ראיונות המחקר

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
12670
היקף עמודים:
52
מספר מקורות:
10
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.