ניתוח השיח התקשורתי בנושא נשים מבקשות מקלט בישראל

מזהה: 6538
מאמר חם

בחינה של השיח בנוגע לפליטים השוהים בארץ, מספר על מציאות מורכבת, ולבסוף מאבק, בין קבוצות אוכלוסייה להם אינטרסים שונים (Tirosh & Avraham – Klein, 2017). השיח על הפליטים (או המסתננים), בנוי על מעמדם הבלתי מוגדר של פליטים אלו, המייצר מציאות בלתי אפשרית, המונעת הכנסה ובנייה הדרגתית של חיים חברתיים וכלכליים נורמטיביים (קריצמן-אמיר, 2015). ייצוג שיח הפליטים לכן, מתמקד בגבריות של הפליטים המוצגת כמסוכנת, אלימה ולבסוף עבריינית, ובמצבם של ילדי המהגרים, ישראלים לכל דבר, אשר נדרשים להישלח בחזרה למדינות ותרבויות שאלו אינם מכירים (Cohen & Margalit, 2015).

השיח בחברה הישראלית, ובמובן זה, בכל חברה, הינו משמעותי, מכיוון ששיח הינו הדרך שבה חברות ותרבויות מייצרות דיון על נושאים ועל ערכים, ודרך דיון זה מעצבים את צורת ההתנהגות הקולקטיבית, המובילה לבסוף גם למדיניות. דיון זה, מורכב מייצוגים מסוימים, אותם הציבור סופג, אם דרך התקשורת, התרבות הפופולארית וכיום, גם דרך הרשתות החברתיות (ליבס ולוין, 2013). על כן, למידה על הייצוגים ועל הטרמינולוגיה התקשורתית כלפי ייצוג מסוים, גם מלמדת על האופן שבו זו משפיעה על הציבור ועל דעותיו (Couldry, 2010).

בעוד שהשיח השלילי על בעיית הפליטים מתמקדת באוכלוסייה הגברית, ואילו השיח החיובי על הילדים המחוברים לארץ, אלו שקולם נדחק לשוליים, אלו הם הנשים הפליטות ומבקשות המקלט (Ghebrezghiabher & Motzafi-Haller, 2015). 

 

1. מבוא

2. רקע עיוני 

2.1 מאפיינים עיקריים ותיאוריה של נשים פליטות

2.1.1 רקע – תופעת הפליטות במציאות של שנות ה-2000

2.1.2 מאפיינים וקשיים של פליטות

2.1.3 תופעות מגדריות של פליטות

2.2 ייצוגים של נשים פליטות וחשיבותן

2.2.1 תיאוריות בסיסיות על ייצוג

2.2.2 מאפיינים של ייצוג נשי

2.2.3 מאפיינים של ייצוג נשים פליטות

2.3 פליטות נשים בישראל וייצוגן 

2.3.1 תמצית בעיית ׳המסתננים׳ בישראל

2.3.2 ייצוגם של הפליטים בישראל

2.3.3 הייחודיות של בעיית הפליטים בישראל בקרב מבקשות מקלט

3. מערך המחקר

3.1 שדה המחקר

3.2 כלי המחקר

3.3 הליך המחקר

4. ממצאי המחקר

4.1 תוכן הכתבות המנותחות

4.2 ניתוח השפה וקולם של הפליטות בכתבות המנותחות

4.3 היבטים וויזואליים בלתי מילוליים בכתבות המנותחות

5. דיון 

5.1 בין סובלנות, פטרונות לבין שוויוניות

5.2 מגדר בשירות הנרטיב

6. סיכום ומסקנות

7. מקורות

נספחים

נספח א׳: רשימת הכתבות המנותחות

390.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
6298
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
35
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.