תרבות פנאי בקרב בני נוער

מזהה: 5877
מאמר חם

הקובץ כולל פרקי ממצאים, דיון וסיכום בלבד.

 

ממצאים

בפרק זה יוצגו ממצאי ניתוח הראיונות עם שמונת המרואיינים. ניתוח תפישותיהם של המרואיינים אודות פנאי של בני נוער העלה חמש תמות מרכזיות אשר יוצגו להלן: "מהו פנאי?", "תפישת הפנאי של בני נוער",  השילוב בין פנאי  ללימודים, יישום של "חינוך לפנאי" ומעורבות ההורים בפנאי.

3.1 מהו "פנאי"?

תמה ראשונה אשר עלתה מניתוח הראיונות עוסקת בתפישותיהם של המרואיינים את מושג "הפנאי". ניתוח דבריהם של המרואיינים העלה כי ניתן לחלק את תפישותיהם למושג זה למספר הגדרות מרכזיות. ראשית, חלק מן המרואיינים מדגישים  את "הפנאי" כמייצג הנאה, פעולות שהאדם מבצע לשם הנאה וסיפוק עצמי:

"פנאי זה זמן נטו למנוחה. כל פעילות באשר היא שאתה עושה מתוך הנאה זה פנאי..." (ריאיון 3, מיכל).

"פנאי לדעתי הוא כל דבר שהתלמיד מפיק ממנו תועלת והנאה..." (ריאיון 5, אפרת).

"פנאי הוא מקור לצמיחה אישית וגם להנאה..." (ריאיון 7, הילה).

חלק מן המרואיינים הדגישו את הפנאי כמבוסס על היבדלותו ממחויבויות שונות כמו לימודים, עבודה. כלומר, הפנאי מוגדר בהיותו זמן חופשי ממחויבויות שנכפו על האדם, וללא קשר למה בדיוק מתבצע בזמן זה:

"פנאי לדעתי הוא כל זמן שלא עסוקים בלמידה ועבודה..."
 (ריאיון 1, דביר).

"פנאי לדעתי זה זמן שבו אני יכולה בחור לעסוק בעניינים חופשיים ולא מחייבים..." (ריאיון 6, ליאת).

"פנאי לדעתי הוא הזמן שמעבר לשעות הלימוד..." (ריאיון 8, דיאנה).

215.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3493
היקף עמודים:
9
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.