האם החיג'אב הוא אמצעי הגנה? חקירה של דימוי גוף והבניות אחרות בקרב נשים מוסלמיות בריטיות

מזהה: 7918
מאמר חם

תרגום מאמר.

מחקרים קודמים הראו כי ממצאים שוויוניים באשר להשפעה של לבישת חיג'אב או כיסוי ראש-גוף מוסלמי על דימוי הגוף של האישה המוסלמית. מאמר זה בוחן את ההשפעה על כמות גדולה יותר של נבדקות שטרם נמדדה. סך של 587 נשים בריטיות נבחנו על פי מדדים שונים באשר לתדירות ולשמרנות של השימוש בחיג'אב, מדדים של דימוי גוף, גישה כלפי המדיה ואידאלים של יופי, חשיבות של מראה וגישה לדת. התוצאות הפרהלימינאריות מראות כי 218 נשים מעולם לא השתמשו בחיג'אב ו369 נשים לבשו צורה כלשהי של חיג'אב מפעם לפעם לפחות. מבחינה דתית, נשים שלבשו חיג'אב היות בעלות דימוי גוף חיובי יותר, מעורבות קטנה יותר בתכנים של המדיה בנוגע לסטנדרטים של יופי והקדישו תשומת לב פחותה למראה החיצוני ביחס לנשים שלא לבשו חיג'אב. בקרב נשים שעטו חיג'אב, נראו גישות חיוביות כלפי משקל הגוף ומראה הגוף. תוצאות אלה נידונות בהקשר של האפשרות כי לחיג'אב יש השפעה מגוננת על נשים בריטיות מוסלמיות העוטות אותו.

בקרב נשים החיות בסביבה סוציו-אקונומית מתקדמת, ישנה חרדה גדולה בהקשר של המראה החיצוני הגורמת לתפיסה שלילית של הגוף שהפכה לחיות כה נפוצה עד כדי שנתפסת כחוויה נורמטיבית (Cash, 2004; Rodin, Silberstein, & Striegel-Moore, 1984). זה בתורו הוביל חוקרים לחפש אחר פקטורים מגוננים אשר ניתן לעורר בתכניות התערבות אשר מטרתן לקדם גישה חיובית כלפי דימוי גוף. לדוגמא, מחקרים זיהו את הרכיב המגן האפשרי של פקטורים כאלה כזהות פמיניסטית (Myers, Ridolfi, Crowther, & Ciesla, 2012), מעורבות בריקוד  (Swami & Harris, 2012),, תכונות אופי (Swami et al., 2013), ומעורבות בפעילות ספורטיבית (Swami, Steadman, & Tovee, 2009).

25.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסלאם ומזרח תיכון | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
1174
היקף עמודים:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.