מבוא לפסיכולוגיה קוגניטיבית - אודות סדרת המופת "בובספוג"

מזהה: 6153
מאמר חם

  1. פרק מס' 17 (מן הפח אל הפחת): 3:40-5:40

2. תיאור הסצנה: בובספוג עומד ומחכה בתחנת האוטובוס. בזמן שהוא ממתין, הוא שם לב כי השרוכים שלו פרומים- תוך כדי שהוא שורך את השרוכים, האוטובוס עובר ובובספוג מפספס אותו. לאחר מכן, הבלון של בובספוג מתעופף והוא מנסה לתפוס אותו. בזמן שבובספוג רודף אחרי הבלון, האוטובוס מגיע שוב לתחנה, אך בובספוג מפספס אותו. בובספוג המיואש אומר לעצמו כי הוא חייב לשים יותר לב מתי האוטובוס מגיע, אך בשל הרעב הכבד הוא חוצה את הכביש לעבר מכונת הממתקים ואז הוא שוב מפספס את האוטובוס.

ב. על פי תיאוריית גילוי האותות (Goldstein & Brockmole, 2016), קבלת החלטה של אדם מושפעת מרמת רגישות המערכת החושית שלו ומתהליכי קבלת החלטות. על פי תיאוריה זו, ישנם שני מצבי עולם נפרדים שיש להבחין ביניהם- - רעש בלבד (noise) ואות+ רעש (noise+ signal)- לפיכך, או שהיה אות, או שלא. כמו כן, לפי תיאורייה זו ישנם ארבעה סוגים של מצבי תגובה: פגיעה (יש אות ויש תגובה)- רעש+אות, אזעקת שווא (אין אות ויש תגובה)- רעש+אות, החטאה (יש אות אך אין תגובה)- רעש, ודחייה נכונה (אין אות ואין תגובה)- רעש. בנוסף, ישנם שני גורמים המשפיעים על סוג התגובה: 1. עוצמת הרגישתות התפיסתית (d’)- מבטא את היכולת של הפרט להבחין בין האות לרעש וזה משפיע על אחוז התשובות הנכונות. 

90.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
פסיכולוגיה | קולנוע | תקשורת
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1487
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.