פסיכולוגיה התפתחותית - ניתוח ראיונות טלוויזיוניים

מזהה: 5740
מאמר חם

ראיון של רוני קובן עם השחקן יוסי מרשק

דמויות טלוויזיוניות מציגות לרוב את מודל הגבריות הסטריאוטיפי המתעדף את דמות הגבר המבוגר ובעל הכח. בהתאם לכך, הריאיון עם יוסי מרשק נפתח בכך שרוני קובן מכנה אותו "לייט-בלומר" (Late-bloomer) ובכך מתייחס אל הצלחתו המאוחרת יחסית בתחום הקריירה. עם זאת, הוא מגדיר את יוסי כגבר אשר "מצד אחד הוא גבר-גבר, ומצד שני הוא שרוט, יש בו צד רך, הוא פגיע, הוא יכול להיות אנטי-גיבור". ה"גיבור" מייצג את מודל הגבריות הקלאסי על כל ציפיותיו החברתיות, ואילו יוסי מציג מודל אלטרנטיבי לזרם המרכזי. הוא מעיד על עצמו ומפרט מספר תכונות אשר בתפיסה האובייקטיבית מייצגות גבריות: אהבה לכדורגל, לעל-האש ולנשים. לצד העדפות אלה, הוא מציג תכונות כמו הכלה, קבלה ורגישות כעדות למעין "צד נשי". יותר מכך, אין מדובר בתכונות אשר מיוחסות לנשים באופן בלעדי אלא מייצגות מעין גבריות חדשה המשלבת בין הגבר המצ'ואיסט והעדפותיו לבין הגבר הרגיש. תפיסות אלה תואמות את גישת הסכמה המגדרית (gender schema) הסוברת כי התפתחות מגדרית תלויה בהתפתחותם של ייצוגים מנטליים לגבי מגדר. 

 

ראיון של גיל ריבה עם הזמרת נינט טייב

לפי דיויד אלקין, חשיבה על העצמי בהתבגרות המוקדמת מאופיינת בהרבה אגוצנטריזם המכונה אגדה אישיותית (fable personal) בו המתבגר מבחין את רגשותיו מרגשות אחרים ומתחיל לייחס חשיבות לעצמו ולרגשותיו כמיוחדים ונדירים. כך נינט מעידה על עצמה שמאז ומתמיד חשה עצמה כמיוחדת והרגישה כי דבר-מה הולך להתרחש, כמו כן, היא מעידה על עצמה שבצעירותה הייתה אישיות מרצה הדואגת ללא הרף כיצד תיתפס על ידי סביבתה. לפי אלקינד, בגלל שמתבגרים כל כך דואגים למראם ולהתנהגותם, הם מאמינים כי גם הסביבה, הנתפסת כ"קהל דמיוני" (imaginary audience) ערה לכל אלה. לפי תיאוריה זו, עם התבגרותם חשים המתבגרים חוסר קוהרנטיות באישיותם ומתחילים ליישב את הסתירות השונות על ידי גיבוש של זהות ומענה על השאלה "מי אני?". בהתבגרות המאוחרת עד לבגרות המוקדמת, תפיסת העצמי אצל האינדיבידואל הופכת לממוזגת יותר וההחלטה פחות תלויה באחר.

 

25.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1404
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.