קריאת חובה- פריט מספר 1:
Gallagher KL, Sozzani R, Lee C-M (2014) Intercellular protein movement: Deciphering the language of development. Annual Review of Cell and Developmental Biology 30:207-233
מאמר סקירה זה מתאר את מנגנוני הבקרה על התפתחות הרקמות בצמח. נתמקד בחלקים המתארים את הבקרה על התפתחות רקמות השורש.
מהם המבנים והמנגנונים הקשורים במעבר מולקולות איתות בין תאי הצמח?
כיצד פועל מנגנון הבקרה של התפתחות יונקות (root hairs) בתאי האפידרמיס של שורש?
כיצד פועל מנגנון הבקרה של התפתחות רקמות ההובלה בגליל המרכזי של השורש?
קריאת חובה- פריט מספר 2:
Satbhai SB, Ristova D, Busch W (2015) Review-Underground tuning: quantitative regulation of root growth. Journal of Experimental Botany 66:1099-1112
מאמר סקירה זה מציג את מנגנוני הבקרה השונים המשפיעים על התפתחות מערכת השורשים.
כיצד מתאימה את עצמה מערכת השורשים לצרכי הצמח ולתנאי הסביבה?
מהם התפקידים של חלבוני PIN במנגנוני הבקרה על התפתחות השורשים?
סכם בטבלה את ההשפעות (מי מזרז ומי מעכב) של ההורמונים הצמחיים השונים על המריסטמה הקודקודית של השורש (RAM), על התפתחות השורש הראשי (PR) ועל התפתחות השורשים הצדדיים (LR).
קריאת חובה- פריט מספר 3:
De Cuyper C et al. (2015) From lateral root density to nodule number, the strigolactone analogue GR24 shapes the root architecture ofMedicago truncatula. Journal of Experimental Botany 66(1):137-146
מאמר זה מציג מחקר העוסק בתפקידים של סטירגלוקטון במסגרת מנגנוני הבקרה על התפתחות מערכת השורשים.
מה היה ידוע על תפקידי סטריגולקטון בבקרת ההתפתחות של שורשים לפני מחקר זה?
מה החידושים של מחקר זה לגבי תפקידי סטריגולקטון בבקרת ההתפתחות של שורשים?
קריאת חובה- פריט מספר 4:
Koizumi K, Hayashi T, Wu S, Gallagher KL (2012) The SHORT-ROOT protein acts as a mobile, dose-dependent signal in patterning the ground tissue. PNAS 109:13013-13015
מאמר זה מציג את תפקידו של אחד הגנים המרכזיים במערכת הבקרה על התפתחות השורש.
יש לענות על השאלות שלהלן. אין להעתיק או לתרגם את קטעי המאמר אל לסכם אותם בקצרה בעברית.
מה הייתה מטרת המחקר המתואר במאמר זה? (בדרך כלל מוצגת המטרה בסופו של פרק המבוא- Introduction).
מה היה ידוע? (הידע עליו הסתמכו עורכי המחקר מוצג בפרק המבוא).
באיזה חומר צמחי ואיזה מכשירים ושיטות עבודה השתמשו? (מידע זה מוצג בפרק "חומרים ושיטות" - Materials and Methods. יש שפרק זה מופיע מיד לאחר פרק המבוא ויש שהוא מופיע, כמו במאמר זה, לקראת סופו של המאמר. עובדה זאת לא באה לציין שחלק זה של המאמר איננו חשוב, אלא היות ורוב הקוראים מכירים את שיטות המחקר הנפוצות, הרי למען הקל על שטף הקריאה מוצגים הפרטים בסופו).
מה עשו? (איזה ניסויים ובדיקות התבצעו במסגרת המחקר? מידע מפורט בחלקו בפרק "חומרים ושיטות" ובחלקו בפרק התוצאות- Results).
מה מצאו? (מידע זה מוצג בפרק התוצאות- Results. לעתים חלק מהאיורים והטבלאות מופיעים בהמשך, אך כולם חלק מפרק התוצאות ויש להתייחס אליהם בתשובה).
מה היו המסקנות? (מידע זה מוצג בפרק הדיון- Discussion).
קריאת חובה- פריט מספר 5:
Yu P, Hochholdinger F, Li C (2015) Root-type-specific plasticity in response to localized high nitrate supply in maize (Zea mays). Annals of Botany 116:751-762
מאמר זה מציג מחקר של הבקרה על התפתחות סוגי שורשים שונים.
יש לענות על השאלות שלהלן. אין להעתיק או לתרגם את קטעי המאמר אל לסכם אותם בקצרה בעברית.
מה הייתה מטרת המחקר המתואר במאמר זה? (בדרך כלל מוצגת המטרה בסופו של פרק המבוא- Introduction).
מה היה ידוע? (הידע עליו הסתמכו עורכי המחקר מוצג בפרק המבוא).
באיזה חומר צמחי ואיזה מכשירים ושיטות עבודה השתמשו? (מידע זה מוצג בפרק "חומרים ושיטות" - Materials and Methods. יש שפרק זה מופיע מיד לאחר פרק המבוא ויש שהוא מופיע, כמו במאמר זה, לקראת סופו של המאמר. עובדה זאת לא באה לציין שחלק זה של המאמר איננו חשוב, אלא היות ורוב הקוראים מכירים את שיטות המחקר הנפוצות, הרי למען הקל על שטף הקריאה מוצגים הפרטים בסופו).
מה עשו? (איזה ניסויים ובדיקות התבצעו במסגרת המחקר? מידע מפורט בחלקו בפרק "חומרים ושיטות" ובחלקו בפרק התוצאות- Results).
מה מצאו? (מידע זה מוצג בפרק התוצאות- Results. לעתים חלק מהאיורים והטבלאות מופיעים בהמשך, אך כולם חלק מפרק התוצאות ויש להתייחס אליהם בתשובה).
מה היו המסקנות? (מידע זה מוצג בפרק הדיון- Discussion).