תפקידו של הקהל במופע הפרפורמנס

מזהה: 6883
מאמר חם

תפקידו של הקהל במופע הפרפורמנס

במאמרו של פיליפ אוסלנדר ((Philip Auslander, הפרפורמטיביות של תיעוד הפרפורמנס, מבחין אוסלנדר בשני סוגים שונים של תיעוד הפרפורמנס, התיעוד ה"דוקומנטרי" וה"תאטרלי", לטענתו הראשון משמש כעדות למופע שאכן התרחש והשני, שאוסלנדר מכנה אותו כ"צילום פרפורמטיבי", הוא תיעוד שהופך בעצמו לפרפורמנס, כלומר המופע מתקיים למען התיעוד ולא להפך.[1] בשני המקרים, טוען אוסלנדר, הקהל הראשוני שצופה בפרפורמנס המתועד אינו משמש כערך מוסף לתיעוד עצמו של המופע: "[...]לנוכחותו של אותו קהל ראשוני אין חשיבות של ממש לפרפורמנס כיישות שחייה הנמשכים מתקיימים באמצעות תיעודה, משום שענייננו הרגיל כצרכנים של תיעוד מעין זה הוא ביצירה–מחדש של עבודת האמן, לא של האינטראקציה הכוללת." (עמ' 33), כלומר אוסלנדר מבקש להציג כאן את הפרפורמנס המתועד כיצירה מחדש של עבודת האומנות, שלדידו אף חשובה יותר מהפרפורמנס הראשוני מכיוון שהיא ניצחית ולא חד פעמית ובנוסף להמעיט עד כדי ביטול ממש של חשיבות נוכחותו של הקהל הראשוני בפרפורמנס.[2]

בנוסף, טוען אוסלנדר כי עצם התיעוד הוא זה שמגדיר את הפרפורמנס ככזה, על מנת להנגיש נקודה זו הוא מתייחס ליצירה "מצמוצים" של האומן ויטו אקונצ'י ( (Vito Acconci, המורכבת מסדרה של צילומים אותן אקונצ'י צילם בזמן שהלך ברחוב, בכל פעם שמיצמץ.

205.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אומנות | תיאטרון
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
3265
היקף עמודים:
13
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.