התפתחות תפיסת זיכרון יום השואה בעיתוני הנוער 1960-1970

מזהה: 1972
מאמר חם

צפירה. עומדים. מרכינים ראש. דממה. דקה של דומיה. לזכרם.

בארץ - ערוצי הטלוויזיה כמעט ולא משדרים, ואלו שכן מקרינים תכניות העוסקות בנושא מכל כיוון אפשרי, בתי הספר מקיימים טקסי זיכרון, טקס ממלכתי ביד ושם, כותרות שחורות בעיתונים, הילדים בחולצות לבנות, דור שלישי ורביעי מנסים להבין;

בעולם – ילדי המשלחות לפולין וגרמניה, נציגי המדינה במחנה ההשמדה באושוויץ, הצעדה.

מדינת ישראל פעם בשנה, כל שנה, מרכינה ראש לזכר ששת מיליון הילדים והאנשים שנרצחו, נטבחו, נשרפו - בגטאות, במחנות, בבורות.

רק מדינת ישראל, היא המדינה היחידה בעולם העוצרת את כל פעילותה למשך דקה ארוכה לזכר קורבנות השואה, באותו הרגע עם ישראל, בפקק, בעבודה, בבית הספר, בגן, בכל מקום כל אחד מאתנו בכל גיל, עומד ומרכין ראש.

זיכרון יום השואה, באופן בו מתקיים טבוע בנו כבר, כולנו מכירים את השירים, כולנו יודעים שעת הצפירה, כולנו יודעים מה יראו בטלוויזיה ומה ישמעו ברדיו.

נשאלת השאלה, נוכח העובדה כי ניצולי השואה שנותרו מעטים והם כבר בני 80 ומעלה, מה היה כאן בשנים הראשונות לאחר קום המדינה, כיצד למעשה עוצב אותו יום הזיכרון שאנחנו כל כך מכירים את כל אפיונו, מה ראו אותם הילדים, דור שני לשואה בעיתונים?

היום העיתון נותר כשארית אומללה לכל אלה שעדיין מוקירים מקום אוהב לדף ולעט, אולם בזמנו עיתונים יומיים היו חלק אינטגרלי מחיי היום יום, עיתוני נוער חולקו, ונעשו מינויים והילדים היו שותפים לחשיפה של כתיבה יוצרת כדוגמת: עיתון מעריב לנוער.

מעניין לשאול עד כמה הייתה העיתונות ובפרט עיתונות הנוער כמקור מעצב של ימי הזיכרון לשואה ועד כמה העיתונות הנ"ל השפיעה על אופן תפיסת היום הקשה הזה בקרב בני הנוער?

מבוא

יצירתו של יום השואה

יום השואה בעיתוני הנוער כמעצב מדיניות בארץ ובעולם.

ניתוח יום הזיכרון בעיתונות נוער בין השנים  1960-1970

סיכום

ביבליוגרפיה

235.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
3747
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
13
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.