עד היום חוקרים ערבים מיחסים התייחסות קטנה לשפה העברית, כאשר רובם מתמקדים בידיעת השפה העברית ובאופן השימוש בשפה. אך קיימת חשיבות לחקר השפה העברית בקרב המגזר הערבי, מאחר והוא המיעוט הלא יהודי הגדול ביותר בישראל ומחוץ לישראל, אשר רכש את השפה ושולט בה. מאמר זה בא במטרה לבדוק את "ההיבטים הסוציולינגוויסטיים העיקריים של העברית בקרב הערבים בישראל" (עמ' 85).
מצבם הסוציו-אקונומי של ערביי ישראל, משפיע על הרבה תחומים, כולל תחום השפה והלשון. מאגר המילים של הערבים אינו קבוע ומשתנה בהתאם לאופן לימוד השפה הערבית עצמה(ספרות או דיבור עם ערבים מארצות אחרות וכדומה). למעשה הערבית היא השפה השולטת בקרב ערביי ישראל ובקרב כלל התושבים הסובבים את מדינת ישראל. בתיכונים הערבית ניתנת ללמידה בתור שפה שנייה וכן מכללות להכשרת מורים. האנגלית לעומת זאת נלמדת כבר מגיל צעיר, באופן פורמאלי יותר מאחר ולאנגלית קיימת חשיבות אוניברסאלית. גם לימוד הצרפתית הינו פורמאלי, אך נלמד פחות והוא אינו חובה כמו האנגלית. לעומת כל אילו, השפה העברית, היא השפה הלאומית החשובה ביותר בארץ.לכן עברית היא השפה השנייה אותה לומדים הערבים. לא כשפה זרה, אלא כשפה אשר נצרכת לשימוש יום-יומי. לימוד העברית מתחיל כבר מכיתה ג' ונעשה גם ביצירת המגע עם דוברי עברית, באופן שוטף במהלך השגרה. למעשה הקבוצות אשר נמצאות במגע קבוע עם דוברי עברית יהיו בעלי רמה גבוה יותר בידיעת השפה העברית.