א. "התמורה הזאת בג'ם חלה בתוך שבועות ספורים. גופתה של גברת דובוז עוד לא הספיקה להתקרר- כשג'ם הלך לקרוא באוזניה הוא שמח שאני מתלווה אליו. בן לילה, כמדומה, אימץ לו ג'ם מערכת ערכים לא מוכרת וניסה לכפות אותם עליי: כמה פעמים אפילו התיימר לומר לי מה לעשות." (פרק 12, עמ' 127, 298 בספר אלקטרוני).
בקטע זה, ג'ין לואיז, המכונה לאורך הרומן "סקאוט", שמה לב לשינויים התנהגותיים באחיה, ג'רמי. כך, היא מתחילה לשים לב כי תחומי העניין שלו החלו להשתנות לעומת שלה וכי הסובבים אותם מתחילים להתייחס אליו אחרת, לעומת היחס אותו היא ממשיכה לקבל. בחרתי את הקטע בגלל הפשטות שלו, אך גם בגלל מורכבותו. ניתן לראות כי בתור ילדה, סקאוט לא מצליחה להבין מדוע כעת תהיינה הפרדה בין עולמו של אחיה ובין עולמה שלה. הפשטות שבה סקאוט תופסת את עולמם של השניים אינו עומד בהלימה עם המציאות החדשה שנכפתה עליה, כאשר אחיה מתבגר והיא נותרת "מאחור".
ב. "תודה ששיקרת. אבל מייד! כך ציוויתי על סיסיל ג'ייקובס, וחילופי הדברים ציינו את ראשיתה של תקופה לא קלה לג'ם ולי. אגרופי היו קמוצים וכבר הייתי מוכנה להתנפל עליו."(פרק 9, עמ' 82, עמ' 197 בספר אלקטרוני).
בקטע זה, מתואר כיצד מריבה פרצה בין סקאוט ובין ילד אחר מבית הספר, אשר עקב השמועות ברחבי העיר, החל לגנות את אביה של סקאוט בכך שמגן על "כושונים". סקאוט, אשר לא מבינה למעשה את הגינוי משום שהיא לא לגמרי יודעת מה זה "כושונים", מוכנה להיכנס לעימות פיזי על מנת להגן על כבודו של אביה, גם אם היא לא בטוחה לחלוטין אם אביה אכן מבצע משהו פסול או לא. בחרתי את הקטע בגלל הצורה שבה האהדה שחשה סקאוט כלפי אביה באה לידי ביטוי בקטע. היא כל כך מאמינה בו, שהיא לא מרגישה שהיא צריכה אפילו לברר מה הם "כושונים" והאם זה אכן "רע" שהוא מגן עליהם. היא מאמינה בכוונותיו החיוביות של אביה ללא צורך בבירורים מצידה.